دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • گزارش تصویری
  • فیلم و صوت
  • درباره ما
  • انتصابات
  • پایگاه فرهنگسازی سلامت



درباره روابط عمومی
شماره های تماس با ما 02186701
پست الکترونیکیiumspr@iums.ac.ir
آدرس: اتوبان شهید همت بین شیخ فضل ا.. نوری و شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز همایشهای رازی روابط عمومی


تاریخچه
درباره روابط عمومی
شماره های تماس با ما
پست الکترونیکی
آدرس


برگزاری کارگاه تغذیه به مناسبت بسیج ملی تغذیه سالم در دانشگاه علوم پزشکی ایران

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ | 
برگزاری کارگاه تغذیه به مناسبت بسیج ملی تغذیه سالم در دانشگاه علوم پزشکی ایران
کارگاه تغذیه به مناسبت بسیج ملی تغذیه سالم توسط مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه با همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی و مرکز بهداشت شمال غرب  صبح امروز یکشنبه 24 دی ماه برگزار گردید.
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: کارگاه تغذیه سالم در تاریخ 24 دی ماه در راستای اطلاع رسانی وارائه الگوی غذای سالم، ویژه تمام کارمندان ستاد دانشگاه در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار شد.
دکتر طاهره ناصری پور رییس درمانگاه معاونت دانشجویی فرهنگی در حاشیه برگزاری کارگاه عنوان داشت: با توجه به بسیج ملی تغذیه سالم و به منظور افرایش سطح آگاهی پرسنل دانشگاه ، امروز کارگاه تغذیه را برگزار نمودیم .
وی افزود: در این کارگاه آموزشی از اعضای هیئت علمی متخصص در حوزه تغذیه دعوت کردیم تا الگوی مناسب تغذیه را برای تمامی پرسنل و دانشجویان دانشگاه ارائه دهیم.
دکتر ناصری پور در خصوص دیگر برنامه های دانشگاه به مناسبت بسیج ملی تغذیه سالم بیان کرد: برپایی چادر در سطح دانشگاه به منظور انجام آزمایشات خون و غربالگری برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه، برگزاری مسابقات فرهنگی در سطح خوابگاهها، توزیع پک های تغذیه سالم از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران در این هفته می باشد.
گفتنی است در این کارگاه دکتر فاطمه السادات امیری متخصص تغذیه دانشگاه در خصوص بحث تغذیه و ترویج الگوی غذای سالم  ، مطالب مفیدی ارائه نمود که اهم آن به شرح زیر است:
•    بیان خطرات اضافه وزن و فواید کاهش وزن
•     ارائه شاخص استاندارد توده بدنی  و تناسب قد و وزن
•     تاکید بر کاهش مصرف چربی ها ، قند و شکر ، نمک و کنترل میزان روغن مصرفی
•     افزایش مصرف سبزیجات ، میوه جات ومواد فیبر دار
•    انجام حرکات ورزشی و فعالیت بدنی  حداقل سه بار در هفته به منظور افزایش متابولیسم بدن
عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: مهمترین عامل در کاهش وزن افراد ، تغییر شیوه زندگی با رعایت رژیم غذایی سالم ، رفتار درمانی درست و فعالیت بدنی منظم می باشد.
دکتر امیری افزود: افراد باید الگوی غذای سالم را رعایت نمایند، به گونه ای که سه وعده غذایی و دو وعده میان وعده از پنج گروه غذایی متنوع  ( مصرف نان  و غلات ، سبزی و میوه ، شیر و لبنیات ، گوشت و حبوبات و انواع روغن و چربی های سالم )را در برنامه روزانه خود بگنجانند.




CAPTCHA code
دفعات مشاهده: 1350 بار   |   دفعات چاپ: 105 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر