دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • اخبار دسته بندی شده
  • گزارش تصویری
  • فیلم و صوت
  • درباره ما
  • انتصابات
  • پایگاه فرهنگسازی سلامت



درباره روابط عمومی
شماره های تماس با ما 02186701
پست الکترونیکیiumspr@iums.ac.ir
آدرس: اتوبان شهید همت بین شیخ فضل ا.. نوری و شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز همایشهای رازی روابط عمومی


تاریخچه
درباره روابط عمومی
شماره های تماس با ما
پست الکترونیکی
آدرس


ارائه گزارش برنامه های توسعه ای مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۱۸ | 
ارائه گزارش برنامه های توسعه ای مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
دکتر سودابه وطن خواه مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گزارشی از اهم برنامه های توسعه ای ارائه داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ دکتر وطن خوان عنوان کرد: در ابتدا نیاز به توضیح است که این مدیریت در سایر دانشگاههای علوم پزشکی کشور به طور مستقل شامل دو مدیریت امور آموزشی و مدیریت تحصیلات تکمیلی است ولی در راستای اصلاح ساختار و کاهش سطوح مدیریتی دو مدیریت مذکور در یک مدیریت فعلی شکل گرفته (کاهش هزینه) لذا از اهم برنامه های توسعه ای این مدیریت در سال ۹۶ می توان به موارد ذیل اشاره نمود.
۱-اصلاح و ارتقای فرایندهای آموزشی در حوزه مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
۲-اجرای دوره کارشناسی ارشد مجازی آموزش پزشکی ویژه اعضای هیات علمی و دوره کارشناسی ارشد مجازی سلامت جامعه نگر ویژه مربیان بهورز در راستای توسعه سرمایه انسانی نظام سلامت کشور
۳-انجام امور مربوط به حمایت های مالی از پایان نامه های دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی شهریه پرداز، تدوین شیوه نامه انجام امور پایان نامه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی سایر دانشگاهها در جهت اهداف توسعه آموزش علوم پزشکی پاسخگو و عدالت محور
۴-ظرفیت سازی تحصیل همزمان دانشجویان در برنامه های بین رشته ای (پذیرش دستیار پژوهشگر، پذیرش MD-MPH ، MDبه همراه آموزش پزشکی مجازی و پذیرش یک نفر دانشجوی MD-Ph.D در رشته سیاستگذاری سلامت برای اولین بار در کشور
۵- راه اندازی دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت پرستاری و رشته میکروب شناسی مواد غذایی
۶-راه اندازی دوره فلوشیپ استرابیسم، طب خواب، سرو گردن، روانپزشکی سالمندی
 
همچنین دکتر وطن خواه برنامه های پیش روی مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی را تا پایان سال ۹۷ به شرح زیر (علاوه بر فعالیت های مستمر اداره خدمات آموزشی، تحصیلات تکمیلی، دستیاری تخصصی و فوق تخصصی و دانش آموختگان) اعلام کرد:
۱- بازنگری در ظرفیت پذیرش دانشجو باتوجه به نیازها و پتانسیل جذب و بهره گیری جامعه از آنها
۲- خلق ثروت در عرصه آموزش عالی از طریق جذب دانشجویان غیرایرانی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان ایرانی شهریه پرداز
۳- توسعه و راه اندازی برنامه های آموزش بین رشته ای
۴- تقویت و توسعه همکاریهای ملی و بین المللی در حوزه آموزشی از طریق تنظیم تفاهم نامه ها با دانشگاههای داخل و خارج از کشور
۵- سیاست گذاری و برنامه ریزی در جهت بهینه سازی هدفمند و متوازن آموزش دانشجویان در راستای کارآفرینی ( برگزاری کارگاههای آموزشی کارآفرین و خلق ثروت، فرهنگ سازی مباحث فناوری، برگزاری دوره های آموزشی، همایش و یا سمینارهای مشترک با انجمن های علمی و دانشجویی و تفویض آن به دانشکده ها)
۶- بازدیدهای دوره ای از دانشکده ها و بیمارستانهای تابعه به منظور شناسایی محیطی و طراحی بهینه سازی شرایط در آینده
۷-سیاست اصلاح فرایندها، کاهش هزینه و کاهش زمان فعالیت در ۵ ماه اخیر در این مدیریت که به شرح ذیل خلاصه میگردد:
•    اصلاح فرایند انجام امور تکمیل پرونده ها توسط هر کارشناس در این مدیریت ( بایگانی مدارک توسط کارشناسان ادارات به منظورصرفه جویی در نیروی انسانی و زمان)
•    اسکن تمامی پرونده های راکد و پایان دادن به اسکن تمامی پرونده های دانشکده ها و سایر پرونده ها در ستاد دانشگاه (علاوه بر انجام آن در سالهای اخیر که در برخی دانشکده ها انجام شد)
•    کاهش هزینه مکاتبات و اسکن نامه های گزینش (کاهش هزینه کاغذ در سال، حذف ۰۰۰/۲۰ کاغذ)
•    متناسب سازی نیروی انسانی: کاهش نیروی غیر تخصصی غیر حرفه ای و جایگزینی آن با نیروهای تخصصی
•    کاهش زمان فرایندها از طریق کاهش فرایندهای بوروکراتیک
•    ایجاد درگاه ثبت نام، جهت دریافت هزینه ثبت نام و انتخاب واحد
•    در راستای تحقق عدم تمرکز (تفویض اختیار برخی امور به دانشکده ها)
۸- اصلاح شاخص های رتبه بندی آموزشی دانشکده های تابعه، Ranking دانشکده ها (فعالیت های مرتبط در راد و رخاد و تحصیلات تکمیلی در سطح هر دانشکده)
۹- توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تخصصی و فوق تخصصی (کارگاه های مختلف کارآفرینی، مهارت آموزی
۱۰- افزایش برنامه های آموزشی فوق تخصصی
۱۱- راه اندازی واحد ارتباط با دانش آموختگان و شروع به کار اخیر این واحد در این مدیریت
۱۲- بررسی راه اندازی کمیته ارتقاء شادابی و انگیزه در دانشجویان
۱۳-بازنگری در مصوبات شورا، بخشنامه های داخلی و آئین نامه های آموزشی
۱۴- راه اندازی سامانه پیام کوتاه یا سامانه بلوتوث هوشمند به منظور ایجاد محیط آموزشی راهبرنده و تقویت شاگردپروری و افزایش تعامل بین استاد و دانشجو
۱۵- دستورالعمل یکپارچه برای پایان نامه و مقالات دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی
۱۶- تهیه بانک اطلاعات وضعیت آموزشی و فضاهای موجود دانشکده ها
۱۷-ارتقای آزمونهای علوم پزشکی (هماهنگی و انجام امور مربوط به برگزاری مرحله دوم آزمون (مصاحبه) دوره دکترای Ph.D رشته های فیزیولوژی، سیاست گذاری سلامت، اقتصاد سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، انفورماتیک پزشکی، اپیدمیولوژی، مهندسی بهداشت محیط، روانشناسی بالینی، مطالعات اعتیاد، علوم سلولی کاربردی و پزشکی مولکولی
۱۸-ساماندهی و تسهیل نحوه پرداخت هزینه انجام پایان نامه ها
 


 


CAPTCHA code
دفعات مشاهده: 757 بار   |   دفعات چاپ: 69 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر