دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences


آموزش پاسخگو
آموزش مجازی
ارزشیابی
برنامه ریزی آموزشی
پژوهش در آموزش
رسانه و انتشارات
رشد و بالندگی اعضای هیئت علمی
رهبری آموزشی


دانش پژوهی
دبیرخانه تحول و نوآوری
هماهنگی دفاتر توسعه

سامانه نظام پیشنهادات

دکتر علی مظاهری نژاد: اثر آموزش و درمان می تواند بسیار ماندگار باشد

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۲/۲۸ | 
روابط عمومی معاونت آموزشی دانشگاه- دکتر شهرزاد سراوانی: جلسه کمیته آموزش بالینی با حضور سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه در مرکز آموزشی و درمانی شهید مطهری در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۹۸ برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر علی مظاهری نژاد سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت تصمیم بر این است که تا حد توان، جلسات در مراکز آموزشی درمانی و دانشکده های تابعه برگزار شود تا بتوانیم از نزدیک مشکلات را ببینیم و در مورد راه حل های کاربردی و راهکارهای اجرایی بیاندیشیم.
سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه در این جلسه ضمن ارائه گزارش کوتاهی از بازدید از دانشگاه بصره  و اظهار تمایل طرفین برای انجام برنامه های آموزشی، گفت از آنجایی که اثر آموزش و درمان می تواند بسیار ماندگار باشد، طراحی دوره های کوتاه مدت فلوشیب فرصت بسیار خوبی را در این زمینه فراهم خواهد کرد. 
دکتر مظاهری نژاد با تاکید بر شفاف شدن آموزش از لحاظ مالی، اعلام کرد که به زودی اعتبار بخشی پزشکی عمومی آغاز خواهد شد لذا اساتید و مسئولین آموزشی مراکز آموزشی درمانی تابعه باید برای اعتباربخشی آمادگی را داشته باشند.  
وی افزود شفاف بودن برنامه ها و کوریکولوم های آموزشی و نظارت رؤسای بخش بر کارکرد اعضای هیئت علمی باعث می شود که حرکت ما در راستایی قرار گیرد که دانشجویان احساس رضایت کنند و توانمند و پویا پرورش یابند. وی  همچنین از حاضرین خواست تا فضاهای موجودی که پتاسیل آموزشی شدن و عملیاتی کردن برنامه آموزش دانشجویان پزشکی دارند را شناسایی نمایند تا بتوانیم کیفیت خدمات آموزشی را ارتقا بخشیم.
در ادامه دکتر بهنام ثبوتی گفت: کمیته آموزش بالینی دانشگاه یک کمیته مشورتی متشکل از اعضای هیئت علمی با تخصص های گوناگون است. وی هدف از تشکیل این کمیته را مرتفع کردن خلأهای موجود در آموزش پزشکی عمومی دانست و گفت علت این خلأها می تواند کثرت پذیرش دانشجویان پزشکی عمومی باشد که این بحران در دوره کارآموزی بیشتر نمایان می شود. دکتر ثبوتی استفاده از ظرفیت آموزشی بیمارستان فیروزآبادی را نقطه قوتی برای رفع این مشکل برشمرد و اعلام کرد از تیرماه امسال ظرفیت ها و دوره های کارآموزی هر مرکز به طور کامل مشخص خواهد شد.  
استفاده از ظرفیت های آموزشی بخش زنان بیمارستان لولاگر، حضور چند روز در هفته اساتید آموزشی، نظارت رؤسای بخش ها بر حضور فعال اساتید، محتواهای آموزشی و  شفاف بودن برنامه های آموزشی و تجهیز مرکز آموزش مهارت های بالینی (skill lab) از اهم پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.


CAPTCHA code
کلیدواژه ها: دانشگاه علوم پزشکی ایران | معاونت آموزشی | کمیته آموزش بالینی |


دفعات مشاهده: 44 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر