دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

بهبود کیفیت آموزش، یکی از برنامه های استراتژیک دانشگاه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۴/۲۳ | 
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه بررسی مسائل مرکز مطالعات و توسعه آموزش با حضور دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه، دکتر میرزا زاده رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دکتر مظاهری سرپرست معاونت آموزشی، نمایندگان مراکز Edc دانشگاه و جمعی از اعضای هیئت علمی مورخ ۲۲ تیر ماه در سالن کنفرانس طبقه هفتم ستاد مرکزی برگزار گردید.
در ابتدا دکتر مظاهری نژاد سرپرست معاونت آموزشی عنوان نمود:Edc  مغز متفکر آموزش است و آموزش بدونEdc فلج است.
 وی گفت :حدود ۱۷ نفر از اعضای هیئت علمی در Edc های دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور دارند و در واقع Edcباید قلب تپنده معاونت آموزشی باشد.
 سپس دکتر میرزازاده رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی بیان کرد: پیرو بازدید از کلان منطقه Edc و برگزاری نشست های علمی، ارتباط ما با Edc مراکز به صورت مجازی ایجاد شد.
 ایشان ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاری خوب این دانشگاه،  هدف از برگزاری این جلسات را دریافت بازخورد، ارائه راهکارهای مناسب و تعاملات دوطرفه دانست. 
 در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: یکی از نکات مهم در برنامه استراتژیک، بهبود کیفیت آموزش در رشته های مختلف بوده است که امید است به سطح کیفی آموزش در زمان قدیم برسیم.
 دکتر کوهپایه زاده با اشاره برتوسعه رشته های کاربردی و آموزش مجازی تصریح کرد: مشارکت ذینفعان (فراگیران و اساتید) جز اهداف مهم است و Edc ها، مرکز تعامل و تضارب تفکر آرا در این راستا است.
 وی خاطر نشان کرد: ما در آموزش نسبت به درمان و بهداشت کمبود منابع نداریم و بسته های آموزشی باید مورد نیاز و درک مردم باشد. همچنین دانشگاه‌ها می بایست در جهت ارتقای سطح سواد سلامت جامعه اقدامات اساسی تری انجام دهند.
 ایشان ضمن اعلام حمایت خود برای ایجاد بستر مناسب آموزشی از اجرای برنامه های آموزشی بویژه در حوزه بالینی، توسعه دانش فنی و تکمیل زیر ساخت‌های مورد نیاز خبر داد.
 در این جلسه دکتر سلطانی مشاور رئیس دانشگاه در امور آموزشی، در خصوص تاریخچه Edc دانشگاه ایران صحبت نمود وافزود: Edcکمک بزرگی به حوزه آموزش، بهداشت و درمان می نماید. همچنین دکتر کبیرگزارشی از ساختار، ماموریت، اهداف و اقدامات انجام شده در مرکز مطالعه و توسعه آموزش دانشگاه ارائه نمود و چالش های این مرکز را شرح داد.
 در پایان جلسه پرسش و پاسخ  تشکیل شد و اعضای حاضر در خصوص مباحثی،  همچون نیروی انسانی کارآمد، تقویت دیدگاه آموزش، بازنگری کوریکولوم های آموزشی، توجه به بحث اخلاق در پروپوزال ها، پایش  عملکرد و ارزشیابی و کسب امتیاز ارتقاء از طریق فرآیندهای برتر، بحث و تبادل نظر نمودند.

 

کلیدواژه ها: دانشگاه علوم پزشکی ایران | معاونت آموزشی دانشگاه | مرکز مطالعات و توسعه آموزش | EDC | برنامه استراتژیک | بهبود کیفیت | آموزش |



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 21 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر