دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

معرفی فعالیت ها و وظایف معاونت

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۵/۲۵ | 
معرفی فعالیت ها و وظایف معاونت

1.  پس از ثبت نام اولیه دستیاران در دانشگاه، اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان به گروه‌های مربوطه و درخواست شروع به دوره از گروه در مقاطع تخصصی، فوق‌تخصصی و فلوشیپ
2.  اعلام شروع به دوره آموزشی دستیاران به معاونت آموزشی دانشگاه
3. صدور احکام حقوقی (انتصاب، ارتقاء، افزایش طول دوره، برقراری حق ارشدیت و تأهل) برای دستیاران تخصصی و فوق‌تخصصی که کمک هزینه ایشان همه ساله در هیأت امناء دانشگاه مصوب و به دانشکده‌ها ابلاغ می‌گردد
4.  صدور گواهی اشتغال به تحصیل به مراکز مورد درخواست دستیاران
5.  انجام  امور مربوط به انتقال، مهمانی و تغییر رشته دستیاران
6.  انجام کلیه  امور مربوط به درخواست‌های  انصراف (اعم از مشکلات پزشکی و غیرپزشکی) در مورد دستیارانی که در بخش حضور نیافته‌اند پس از 3 بار ارسال اخطار کتبی  اخراج از سیستم آموزشی به دلیل عدم حضور در مراکز تابعه صادر می‌گردد.
7.  انجام کلیه امور مربوط به درخواست‌های مرخصی‌های استعلاجی. ارسال برگه‌های مرخصی استعلاجی به منظور بررسی توسط کمیسیون پزشکی جهت کلیه مقاطع تحصیلی در طول دوره آموزش
8.   پیگیری گزینش اخلاقی دستیاران  در صورت عدم ارسال از هسته گزینش حداکثر تا قبل از معرفی به امتحان ارتقاء 1 به 2
9.  مکاتبه با گروه‌ها جهت اعلام ظرفیت پذیرش دستیار از طرف مدیران و جمع آوری و ارسال به معاونت آموزشی دانشگاه
10.  ارتباط تنگاتنگ با گروه‌های آموزشی در ارتباط با مسائل آموزشی دستیاران
11.   پاسخ به نامه‌های ارجاعی از امور آموزشی دانشگاه، مراکز آموزشی درمانی، ...
12.  کلیه فعالیت‌های مربوط به آزمون ارتقاء و گواهینامه  (درخواست از گروه‌های آموزشی جهت اعلام نمره دستیاران، بررسی نمرات، تفکیک دستیاران واجد شرایط از غیر آن،  ورود اطلاعات در فرم‌های دبیرخانه، تشکیل جلسه جهت مشمولین دو ارتقاء همزمان که دارای شرایط خاص می‌باشند، تشکیل جلسه جهت دستیاران معترض به اعلام نمره گروه، بررسی مشخصات دستیاران در سامانه ثبت‌نام آزمون و اطلاع‌رسانی جهت دریافت کارت، دریافت اطلاعات مربوط به آزمون، دریافت کلید آزمون و ثبت اعتراضات به سؤالات توسط دستیاران در سامانه، برگزاری آزمون، اعلام نتایج، ارسال به وزارت متبوع، ارسال به گروه‌های آموزشی و موارد مربوط به امور اعضاء هیأت علمی
13.  کلیه فعالیت‌های مربوط به آزمون فلوشیپ شامل: (درخواست از گروه‌های آموزشی جهت اعلام ظرفیت و منابع آزمون، ارسال به ستاد مرکزی دانشگاه و دبیرخانه، برگزاری آزمون، اعلام نمرات اسامی واجدین شرایط شرکت در آزمون شفاهی یا آسکی، نظارت برحسن اجرای آزمون، دریافت نمرات آسکی از گروه‌ها، ورود نمرات کتبی، شفاهی یا آسکی در فرم‌های مربوطه، ارسال به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی. دریافت اسامی پذیرفته‌شدگان از وزارت متبوع، اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان به گروه‌های آموزشی
14.  مکاتبه با مراکز و گروه‌ها بمنظور اطلاع‌رسانی به دستیاران در مورد چگونگی انجام مراحل فراغت از تحصیل
15.  مراجعه دستیار به دانشکده و بمنظور طی سایر مراحل فراغت از تحصیل و ارائه مدارک لازم
16.  بررسی پرونده جهت فارغ‌التحصیلان متقاضی خواستار سوابق تحصیلی که شامل دوره‌های آموزشی در مراکز آموزشی تابعه می‌باشد
17.  ارسال پرونده‌های فارغ‌التحصیلی دستیارانی که دوره دستیاری ایشان به دلیل پایان دوره و کسب نمره قبولی در آزمون گواهینامه یا دانشنامه تخصصی خاتمه داده شده است
18.  ارسال پرونده‌های فارغ‌التحصیلی دستیارانی که دوره دستیاری ایشان به دلیل پایان دوره و کسب نمره قبولی در آزمون گواهینامه یا دانشنامه فوق‌تخصصی خاتمه داده شده است
19.  اعلام نمرات کتبی و شفاهی فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته که پس از شرکت مجدد در آزمون دانشنامه موفق به کسب نمرات قبولی شفاهی و کتبی گردیده‌اند
20.  تأیید تاریخ شروع و پایان دوره و کلیه موارد درج شده در اصل مدرک گواهینامه، دانشنامه تخصصی و فوق‌تخصصی ارسالی از معاونت آموزشی
21.  پیگیری ارسال طرح یکماهه  جهت دستیاران سال آخر که این طرح جزء برنامه آموزشی ایشان محسوب می‌شود. در صورت عدم طی دوره یاد شده امکان شرکت در آزمون دانشنامه میسر نمی‌باشد
22.  اعلام نتایج قبولی پذیرش فوق‌تخصص از امور آموزشی دانشگاه و ارسال اسامی پذیرفته‌شدگان به مسئولین گروه‌های فوق‌تخصصی
23.  اطلاع‌رسانی بخشنامه‌های ارسالی از وزارت متبوع، معاونت درمان و ... به منظور ابلاغ به کلیه افراد ذینفع
24.  وصول و ارسال پاسخ در مواردی که از دبیرخانه شورای آموزش پزشکی یا سایر مراجع ذیصلاح استعلام می‌گردد.
25.  پاسخ به موارد حقوقی که از مراجع قانونی به این واحد ایفاد می‌گردد
26. معرفی به گروه‌های آموزشی جهت افرادی که بمنظور ارزشیابی از خارج کشور مراجعه می‌نمایند و دریافت پاسخ و ارسال جوابیه به امور آموزشی دانشگاه
27. کار کارشناسی با مدیر واحد ارزشیابی جهت ارزشیابی بخش‌های آموزشی، راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی و فلوشیپ


کد امنیتی را در کادر بنویسید    
دفعات مشاهده: 129 بار   |   دفعات چاپ: 19 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر