دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

انتقادات و پیشنهادات


دفعات تکمیل فرم: 3 بار
کد رهگیرى این فرم: P23-F26-U0-N11053          
[ چاپ فرم ]

واحد صدای شما به منظور ایجاد سازو کارهای لازم در ارائه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر به مردم و برخورد مناسب کارکنان با مراجعین و نهادینه شدن موضوع رضایتمندی مراجعین ،ضمن برقراری ارتباط صحیح و منطقی بین واحدهای مختلف بیمارستان و مراجعه کنندگان اعم از بیماران سرپائی، بستری و همراهان به ثبت انتقادها، نوع و محل آنها پرداخته تا مشکلات و مسائلی که به عنوان موانعی در جلب رضایت ارباب رجوع هستند را ریشه یابی می کند.

نحوه رسیدگی به انتقادها

تمامی انتقادهای دریافت شده توسط واحد صدای شما در یکی از 2 قالب اورژانس و غیر اورژانس قرار گرفته و روند رسیدگی به انتقادها بر این اساس ادامه خواهد یافت.

موارد انتقاد اورژانس (فوری(

انتقاد اورژانسی به مواردی اطلاق می گردد که سرعت عمل در رسیدگی به انتقاد و رفع نقص احتمالی بر سلامت بیمار به صورت مستقیم اثر گذار بوده و در صورت تاخیر در رسیدگی به آن انتقاد ، خسارت جانی و یا مالی (بدلیل نیاز به مراقبت های بیشتر در آینده) به بیمار وارد می گردد

برخی مصداق های موارد انتقاد اورژانسی عبارتند از

عدم حضور به موقع هر کدام از پرسنل کادر پزشکی ،پرستاری و .... بر بالین بیمار 

عدم ارائه خدمات پزشکی ، پرستاری و یا تشخیصی به بیمار اورژانسی در هر ساعت از شبانه روز 

عدم کارکرد مناسب دستگاه های پزشکی

مواردی از انتقاد که بدلیل رفتار فرد شاکی منجر به اختلال در نظم و آرامش بیمارستان و سلب آسایش سایر بیماران گردد

موارد انتقاد غیر اورژانس (غیرفوری(

به مواردی اطلاق می گردد که عدم رسیدگی سریع به آن هیچگونه خسارت مالی و جانی به بیمار وارد نکرده و صرفاً بدلیل عملکرد نادرست در یکی از مراحل ارائه خدمات رخ داده و بیمار پس از آن و عمدتاً با انگیزه اصلاح مشکل مشاهده شده اقدام به انتقاد نموده است.

نام و نام خانودگی تکمیل‌کننده فرم *
میزان تحصیلات *
نسبت با بیمار *
نام و نام خانوادگی بیمار *
تاریخ تولد بیمار *
موضوع مورد شکایت *


 

آيا موضوع شكايت مربوط به بيمار فوت شده مي‌باشد؟  *
بلی
خیر
واحد/بخش مورد شکایت *
فرد مورد شکایت
تاریخ مراجعه یا بستری *

لطفا تاریخ را به شمسى وارد کنید:

آدرس *
تلفن همراه *
تلفن ثابت
پست الکترونیک
متن شکایت یا انتقاد *

 (  لطفاً در تكميل شکایت در اين قسمت به اين موارد توجه شود:‌ چه اتفاقی يا مشكلی پيش آمده؟ كی و كجا؟ چه كسانی در آن نقش داشته‌­اند؟)

پیشنهاد