دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE
AWT IMAGE

معرفی اورژانس پیش بیمارستانی

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱ | 

یکی از مهمترین معیارهای توسعه جوامع، ارائه مراقبت های بهداشتی ودرمانی لازم به آحاد مردم است ازمهمترین ارکان مراقبتهای درمانی را مراقبتهای اورژانسی از نوع پیش بیمارستانی و بیمارستانی تشکیل می دهد. مراقبت های پیش بیمارستانی به آن دسته از خدماتی اطلاق می شود که از بالین بیمار شروع شده و به اورژانس بیمارستان ختم می شود ومراقبت های بیمارستانی نیز به آن دسته ازخدماتی گفته می شود که شبکه جامعی از پرسنل ، تجهیزات ومنابع را دارد و به منظور کمک رسانی وارائه مراقبتهای پزشکی اورژانس به جامعه تدوین شده است.

اورژانس پیش بیمارستانی 115 شهرستان شهریار از دو واحد تشکیل شده است :

مرکز اطلاعات و فرماندهی اورژانس 115

پرسنل این مرکز شامل پزشک و کارشناسان پرستاری بصورت شبانه روزی پاسخگویی تلفن 115 می باشنداین مرکز علاوه بر ارائه راهنمایی و مشاوره به تماس گیرندگان در صورت نیاز نسبت به اعزام آمبولانس در اسرع وقت و از نزدیک ترین پایگاه به محل حادثه اقدام می نماید

 پایگاه فعال شهری و جاده ای

  تکنسین های شاغل در پایگاه طبق دستور مرکز اطلاعات و فرماندهی اورژانس 115 به محل حادثه اعزام می شوند و بعد از انجام معاینات دقیق بیمار با پزشک مستقر در مرکز 115 مشاوره انجام می دهند و طبق تشخیص پزشک، یکی از اقدامات درمانی از جمله درمان در محل یا اعزام بیمار به نزدیک ترین مرکز درمانی اقدام می نمایند.

  در شهرستان شهریار 9 پایگاه فعال اورژانس پیش بیمارستانی 115 ،خدمات رسانی به شهروندان محترم را بعهده دارند که در شهریار دو پایگاه و در اندیشه فاز 2 و 3،وحیدیه، فردوسیه،صبا شهر ، سعید آباد و باغستان نیز یک پایگاه فعالیت دارد.

اهداف و برنامه ها

 توسعه کمی

  گسترش عرصه خدمت رسانی از طریق

  • توسعه و روزآمد نمودن داشته های سخت افزاری سامانه
  • افزایش در تعداد پایگاه ها به تناسب جمعیت منطقه
  • جذب امکانات و توان دیگر سازمان ها و نهادها در راستای اهداف سامانه وارتقای سطح مشارکت های بین بخشی
  • ایجاد سامانه نظرسنجی از ارباب رجوع و خدمت گیرندگان
  • بسترسازی فرهنگی و آشناسازی جامعه با ماهیت کاری سامانه
  • گسترش امکانات و پوشش ارتباطی بی سیم و مخابراتی

 توسعه کیفی

  افزایش کیفیت خدمت رسانی از طریق

  • توسعه آموزش و مهارت های کارکنان
  • تدوین نظام کارآمد پایش و ارزشیابی عملکرد سامانه
  • نوسازی و بهسازی ناوگان خودرویی سامانه
  • نوسازی و بهسازی فیزیکی پایگاه های موجود
  • افزایش  تعداد کارکنان دارای تحصیلات دانشگاهی با استفاده از تسهیلات


دفعات مشاهده: 211 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر