پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایران- روابط عمومی
دبیر حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه هزاره سوم:یکی از ارکان دانشگاه نسل سوم بحث تولید ثروت دانش بنیان است

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۷ | 


در دهمین المپیاد علمی ،حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه هزاره سوم برای اولین سال در کنار سایر حیطه ها اضافه گردیده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ؛ دکتر پورعباسی دبیر حیطه کارآفرینی  در بستر دانشگاه هزاره سوم در خصوص اهمیت این حیطه عنوان کرد:
درمسیری که خیلی از کشورهای دیگر طی کردند تمام تلاش بر این است که ارتباط دانشگاه و جامعه بیش از پیش نزدیکتر شود و پاسخگوی واقعی  برای نیازهای جامعه باشند .
وی افزود: فلسفه دانشگاه نسل سوم هم بر اساس همین رویکرد است و ساختار آن متناسب با این هدف طراحی شده است، همچنین فعالیت ها منعطف به ایده های نوآورانه برای شناسایی و حل نیازهای واقعی است.
دکتر پور عباسی گفت: در بسته های جدید طرح تحول آموزشی به مقوله دانشگاه نسل سوم توجه شده است ویکی از ارکان دانشگاه نسل سوم بحث تولید ثروت دانش بنیان است که لازمه آن آموزش اصول کارآفرینی به دانشجویان است.
دبیر حیطه کارآفرینی  در بستر دانشگاه هزاره سوم بیان کرد: از امسال حیطه کارآفرینی به المپیاد علمی افزوده شده است ، در واقع  المپیاد علمی  ابزار مناسبی برای یادگیری اصول و کشف استعدادهای کارآفرینی است.
وی خاطر نشان کرد:در المپیاد امسال، اساتیدی که به عنوان اعضای کمیته کارآفرینی حضور دارند همه از افراد مجرب و انواع تخصص های بین رشته ای هستند.
او با اشاره به مراحل آزمون حیطه کارآفرینی تصریح کرد: در این دوره دو مرحله آزمون انفرادی و گروهی برای این حیطه در نظر گرفته شده است و سعی گردیده تا علاوه بر ارزیابی سطح دانش افراد ، میزان مهارتها و نوع استناط دانشجویان در حیطه کارآفرینی مورد ارزیابی قرار گیرد. همچنین در این مرحله دانشجویان تحصیلات تکمیلی
می توانستند در المپیاد شرکت نمایند.
دکتر پور عباسی اظهار کرد: در آزمون گروهی ، طرح های ارائه شده توسط تیم های شرکت کننده بر اساس نیاز کشور
می باشد که ده گروه به مرحله دوم راه یافتند.
به گفته ایشان افزودن حیطه کارآفرینی در المپیاد علمی سبب حساس شدن دانشگاههای علوم پزشکی به این مقوله
شده و در کشف استعدادهای کارآفرینی موثر است.
دکتر پور عباسی در پایان گفت: المپیاد علمی به عنوان یک عرصه رقابت است ولی آنچه مهم است بحث یادگیری، انجام کار تیمی و تعاملی درجهت رفع مشکلات جامعه است.
 وی در پایان خواستار شد : که  فعالیت های کارآفرینی باید به عنوان ملاک ارزیابی در دانشگاهها مورد توجه قرار گیرد.



 
نشانی مطلب در وبگاه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایران:
http://iums.ac.ir/find.php?item=5.31233.68549.fa
برگشت به اصل مطلب