دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • گزارش تصویری
  • فیلم و صوت
  • درباره ما
  • سلامت و تندرستی
  • تاریخ شفاهی
  • انتصابات



درباره روابط عمومی
شماره های تماس با ما
پست الکترونیکیiumspr@iums.ac.ir
آدرس: اتوبان شهید همت بین شیخ فضل ا.. نوری و شهید چمران دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز همایشهای رازی روابط عمومی

پایش عملکرد مراکز آموزشی درمانی دانشگاه با هدف تحقق مدیریت بیمارستانی هوشمندتر

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۹/۴/۱۰ | 
پایش عملکرد مراکز آموزشی درمانی دانشگاه با هدف تحقق مدیریت بیمارستانی هوشمندتر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در جلسه پایش عملکرد مرکز آموزشی درمانی فیروزآبادی عنوان کرد: این برنامه با هدف پیش بردن مدیریت بیمارستانی هوشمندتر و کم خطاتر انجام می شود و با برنامه ریزی مناسب به تدریج در تمام مراکزتحت پوشش اجرا خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه پایش عملکرد و تحلیل فرآیندهای مرکز آموزشی درمانی فیروز آبادی با حضور دکتر کوهپایه زاده؛ رئیس دانشگاه ، دکتر جعفری؛ رئیس موسسه عالی سلامت ( معتمد)؛ معاونین و روسای مراکز آموزشی درمانی ، روز دوشنبه 9 تیر1399 در سالن کنفرانس ستاد مرکزی برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: ارزیابی و بررسی وضعیت مالی ، اداری و مدیریت مرکز فیروزآبادی بر اساس شاخص های مستند و به منظور تهیه نسخه پیشنهادی برای ارتقاء فرآیندها و اجرای آن در یک بازه زمانی مشخص انجام شده است.
دکتر کوهپایه زاده بیان کرد: پایش مراکز آموزشی درمانی به منزله نظارت و مدیریت روان تر و سریع تر ، شناسایی نقاط ضعف و تلاش در جهت رفع آن ، تقویت نقاط قوت و ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده می باشد.
-    ارزیابی با هدف اجرای مدیریت بیمارستانی هوشمندتر و کم خطاتر:
وی اظهارکرد: این ارزیابی در راستای تحقق مدیریت بیمارستانی هوشمندتر و کم خطاتر انجام می شود و با برنامه ریزی مناسب به تدریج در تمام بیمارستانها اجراخواهد شد.
ایشان ضمن اشاره بر تشکیل جلسه تحلیل تکمیلی تصریح کرد: داشبورد مدیریتی برای نظارت و ارزشیابی بخشهای تحت پوشش باید تهیه شود.
-    شناسایی فرصت های مناسب برای افزایش راندمان :
دکتر کوهپایه زاده تاکید کرد:اقدامات جاری باید در راستای شناسایی فرصت ها و با هدف افزایش راندمان و درآمدزایی انجام شود.
همچنین باید بررسی شود که چگونه می توان از اتمسفر آموزش جهت بالابردن راندمان استفاده کرد.
ایشان این برنامه را به عنوان یک نسخه مدیریتی کلان در سطح دانشگاه معرفی کرد و افزود: شروع کار شاید سخت باشد ولی با تلاش ، بهره گیری از خرد جمعی و ارائه مداخلات مناسب ؛ مشکلات بیمارستان ها حل و موفقیت حاصل می شود.
-    مهم برشمردن ارتقاء فرآیندها و نظم سازمانی:
رئیس دانشگاه ، ارتقاء فرآیندها و ایجاد نظم سازمانی را مهم برشمرد و بیان داشت: بالاترین گردش مالی مربوط به بیمارستانها است لذا باید با بهبود وضعیت موجود و سرمایه گذاری مناسب از هدررفت منابع جلوگیری شود.
لازم به ذکر است دکتر جعفری؛ مسئول تیم مشاور ارزیابی و پایش بیمارستانی در این جلسه ، گزارشی از نتایج کسب شده در پایش اولیه مرکز آموزشی درمانی فیروزآبادی را ارائه کرد و افزود: مهمترین چالش های این مرکز مربوط به حوزه نیروی انسانی ، مالی ، HIS و منابع فیزیکی است و راهکار پیشنهادی برای بهبود وضعیت؛ مداخله ستادی با محوریت HIS می باشد.
در ادامه اعضای حاضر درخصوص راهکارهای ارتقاء فرآیندها تبادل نظر کردند و پیشنهادات خود را ارائه  دادند که از مهمترین آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 
-    تجمیع نرم افزارهای اداری- مالی
-    تهیه داشبورد HIS
-    پایش مستمرنظام درآمد و پرداخت
-    تهیه دستورالعمل های کامل آموزشی 
-    بکارگیری افراد عملیاتی باتجربه
-    تدوین شیوه نامه و تعیین متولی کنترل اسناد پزشکی
-    استفاده از تکنولوژی جهت جبران کاهش نیروی انسانی
-    تحلیل هزینه پرونده های گلوبال و هتلینگ
-    تفکیک بررسی چالش های مشترک و خاص مراکز آموزشی درمانی 
-    ارائه مداخلات مناسب جهت حل چالش های نیروی انسانی ، مالی و ...
-    تعیین مجری مشخص جهت رفع نواقص و بهبود وضعیت موجود 
-    تقویت روابط بین بیمارستانی و شناسایی فرصت جهت کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها


تهیه خبر : رهنورد
عکس : گرامی 


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 687 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر