• 1401/08/09 - 15:07
  • - تعداد بازدید: 898
  • - تعداد بازدیدکننده: 883
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری مانور زیستی با هدف ارتقاء سطح مدیریت بحران در هفته پدافند غیرعامل

مانور زیستی با هدف اعلام آمادگی در مقابله با تهدیدات محیطی در هفته پدافند غیر عامل برگزار شد.

6909.mp3 برگزاری مانور زیستی با هدف ارتقاء سطح مدیریت بحران در هفته پدافند غیرعامل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ دکتر مسعود بابا- مدیر گروه کاهش خطر در بلایا و دبیر کارگروه پدافند زیستی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه برگزاری مانور زیستی عنوان کرد: برگزاری مانورهای زیستی و کارگاه های آموزشی جزو اصول آمادگی است تا از طریق این تمرین ها نقاط ضعف و قوت شناسایی و در زمان عملیات به صورت مناسب تر اقدام شود.

وی با بیان این مطلب که پدافند زیستی به مباحث پیشگیری و مقابله با بیماری ها مرتبط است، افزود: با برگزاری مانورهای آموزشی علاوه بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطح دانشگاه و جامعه، هماهنگی بین بخشی برای مقابله با بحران ها تقویت می شود.

دکتر بابا تصریح کرد: ابلاغ تشکیلات اجرایی سازمان پدافند، تعیین وظایف، برنامه ریزی دقیق تر و استمرار جلسات آموزشی در مسیر تحقق اهداف کارگروه زیستی موثر است. 

دکتر غلامرضا معصومی- سرپرست اداره پدافند غیر عامل دانشگاه نیز در بخش ابتدایی این برنامه بیان کرد: پدافند غیر عامل در نظام سلامت بسیار حائز اهمیت بوده و مهم ترین کارگروه در این حوزه، پدافند زیستی است.

وی گفت: برگزاری مانور زیستی جزو وظایف ذاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران و در اولویت است تا از طریق آن بتوان در مواجهه با بیماری ها به صورت عملیاتی اقدام کرد.

گفتنی است اولین مانور زیستی با طرح سناریو بررسی شیوع یک بیماری گوارشی ناشناخته در غرب تهران، روز دوشنبه 9 آبان 1401 با حضور مدیران و کارشناسان حوزه بهداشت و همکاران گروه سلامت در بلایا و فوریت های دانشکده مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در این مانور زیستی پیرامون نحوه فعال سازی سامانه فرماندهی حادثه، ترکیب اعضای کمیته بحران، بررسی اولیه حادثه ،اعزام تیم ارزیاب سریع  و تیم عملیاتی، نقش واحدهای مختلف و اجرای اقدامات زیستی بحث و تبادل نظر شد.

پدافند زیستی در نظام سلامت، مهم ترین نقش را در مقابله با تهدیدات محیطی برعهده دارد و برگزاری مانورهای زیستی در ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری موثر است.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 6909
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید