• 1401/06/09 - 14:44
  • - تعداد بازدید: 251
  • - تعداد بازدیدکننده: 238
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در اولین نشست راهبردی بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی ایران مطرح شد

توسعه گردشگری سلامت در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران/ فارغ التحصیلان دانشگاهی باید کارآفرین باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت خلق ثروت و کارآفرینی، گفت: گردشگری سلامت در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه می یابد.

4802.mp3 توسعه گردشگری سلامت در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران/ فارغ التحصیلان دانشگاهی باید کارآفرین باشند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اهمیت خلق ثروت و کارآفرینی، گفت: گردشگری سلامت در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران توسعه می یابد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی در اولین نشست راهبردی بیمارستان ها، اظهار کرد: مراکز درمانی از مهم ترین ارکان دانشگاه بوده و ضرورت دارد توجه ویژه ای به آنها شود.

وی تحقق شاخص های سند دانشگاه اسلامی، پاسخگویی اجتماعی، تولید محصول و خلق ثروت، بین المللی سازی، کارآفرینی، توسعه «فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی» و ارتقا سطح بهداشت را به عنوان اهداف هفتگانه کلان دانشگاه علوم پزشکی ایران برشمرد و افزود:  اجرای سیاست های افزایش جمعیت نیز با راه اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یک ضرورت ملی دنبال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: دستیابی به جایگاه نخست جهانی در شاخص تاثیر سلامت و رفاه اجتماعی بر اساس رتبه بندی تایمز 2022 نتیجه توجه به دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی ایران به موضوع پاسخگویی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه خلق ثروت به عنوان یک راهبرد مهم برای رفع چالش های مالی مطرح است، ادامه داد: گردشگری سلامت، جذب دانشجوی خارجی و رسیدن به جایگاه مرجعیت علمی نیز در موضوع بین المللی سازی باید با جدیت دنبال شوند.

پازوکی با اشاره به اهمیت حفظ فارغ التحصیلان پزشکی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان به خارج از کشور به دلایل معیشتی، تاکید کرد: اساتید و فارغ التحصیلان رشته های مختلف به دور از یأس و نا امیدی باید خودشان محور اشتغال و کارآفرین باشند.

وی گفت: ضرورت دارد، حوزه های ستادی و محیطی دانشگاه علوم پزشکی ایران چابک سازی شوند و مشارکت با بخش خصوصی می تواند به عنوان یک راهکار در این حوزه مطرح باشد.

پازوکی در پایان بر اهمیت جانشین پروری و تربیت مدیران جوان برای اداره دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالهای آتی تاکید کرد.

اهمیت خلق ثروت و افزایش بهره وری در بیمارستان ها

دکتر نادر توکلی؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: نشست راهبردی بیمارستان ها محلی برای طرح مسائل و مشکلات کلان مراکز درمانی و یافتن راه حل برای آنها است.

وی با بیان اینکه با تصمیم هیات رییسه و تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران حوزه اقتصاد درمان به معاونت درمان سپرده شده است، افزود: کارشناسان معاونت درمان وظیفه پایش شاخص های آمار و مدارک پزشکی و همچنین عملکردی بیمارستان ها را شروع کرده اند.

توکلی خاطرنشان کرد: توجه به خلق ثروت و افزایش بهره وری با تمرکز بر منابع انسانی مهم ترین بحث نشست های راهبردی بیمارستان ها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با وجود همه کمبودها در منابع خوشبختانه حمایت های دانشگاه موجب شده تا در خدمت رسانی به شهروندان کمترین کاستی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت اشتراک گذاری تجربه ها، یادآور شد: تمرکز بر توانمندسازی مدیران و روسای بیمارستان ها است تا انتظارات بر اساس برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی ایران برآورده شود.

اولین نشست راهبردی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف پایش عملکرد بیمارستان، پایش عملکرد فردی پزشکان، هم اندیشی در خصوص راهکارهای بهبود شاخص ها، تمرکز بر اصلاح فرآیندها، ارتقا سیستم، به اشتراک گذاری تجربیات موفق، توریسم پزشکی و همچنین  آموزش و توانمندسازی مدیران ارشد و میانی چهارشنبه نهم شهریور 1401 در بیمارستان فوق تخصصی هاشمی نژاد برگزار شد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 4802
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
حسین دزفولی
خبرنگار:

حسین دزفولی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید