• 1402/06/13 - 11:05
  • - تعداد بازدید: 312
  • - تعداد بازدیدکننده: 290
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
در پایان سفر چهار روزه مقامات غنایی به ایران مطرح شد

خرید خدمات "سلامت محور و آموزشی" کشور غنا از دانشگاه علوم پزشکی ایران

هیئت اعزامی کشور غنا در سفری چهار روزه به ایران و طی بازدید از ظرفیت‌های درمانی، بهداشتی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، نسبت به خرید خدمات "سلامت محور و آموزشی" از دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام آمادگی کردند.

19760.mp3 خرید خدمات "سلامت محور و آموزشی" کشور غنا از دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، هیئت 3 نفره­ ای از کشور غنا از جمله دکتر محمد سالیفو رئیس سازمان GTEC - دکتر حافظ آدم ظاهر مدیر همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت غنا و دکتر الحسن رئیس دانشگاه تماله روز دوشنبه 6 شهریور 1402 (28 آگوست 2023) به منظور نهایی کردن پروژه همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه‌های کشور غنا و خرید خدمات سلامت محور و آموزشی، طی سفری چهار روزه وارد ایران شدند. این هیئت در ابتدای این سفر مورد استقبال رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاون بین الملل دانشگاه و قائم مقام معاونت بین الملل دانشگاه قرار گرفتند.

 

** دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای امکانات و تکنولوژی هایی است که طرف غنایی از آن بی بهره است

همچنین دکتر محمد سالیفو - مدیر عامل سازمان جی تک در غنا، در جلسه ای با حضور با حضور رئیس دانشگاه، معاون بین الملل و قائم مقام این معاونت با قدردانی از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، از هیئت غنا با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت آموزش و فراهم کردن دسترسی آسانتر به آموزش، عنوان کرد: لازم است دسترسی به آموزش افزایش یابد و کیفیت آموزش نیز حفظ شود.

 

سالیفو ابراز امیدواری کرد با توجه به برخورداری ایران از امکانات و متخصصین در این حوزه ها، امکان همکاری و تبادل دانش میسر و امکان آموزش برای جمعیت جوان آن کشور فراهم شود. براین اساس در کنار آموزش عالی، به منظور حل مشکلات موجود در منطقه، از جمله مشکلات بهداشتی خاص آن منطقه؛  بی شک همکاری بین دو کشور موجب هم افزایی در جهت ارتقای آموزش و حل مشکلات خواهد بود.

 

وی همچنین از مشارکت بین المللی در نظام آموزش کشور متبوعش به‌عنوان یک نکته کلیدی در افزایش کیفیت آموزش و رقابت پذیری نام برد و افزود: همکاری دو دانشگاه غنا (دانشگاه اسلامی غنا و دانشگاه تماله) با دانشگاه علوم پزشکی ایران مزایای فراوانی برای این کشور دارد، در دانشگاه علوم پزشکی ایران امکانات و تکنولوژی هایی است که طرف غنایی از آن بی بهره است و می‌تواند از طریق همکاری با این دانشگاه از این امکانات و فناوری‌ها برخوردار شود.

 

سالیفو افزود: مشارکت های بین المللی به دو صورت امکان پذیر است، راه نخست این است که شما یک شعبه در غنا تاسیس کنید و ما خوشحال می‌شویم که امکانات لازم را برای این کار فراهم کنیم و راه دوم که می‌تواند هدف دراز مدت ما باشد، با دانشگاه های موجود نظیر دانشگاه اسلامی غنا همکاری داشته باشید. این سفر موجب شد با نظام آموزشی شما بیشتر آشنا شویم و باید ببینیم چقدر می تواند در این فرآیند تاسیس شعبه در غنا به طرفین ایرانی و غنایی کمک کند. کشور غنا با جمعیتی نزدیک به 35 میلیون نفر دارای بیش از 200 مرکز آموزش عالی فعال است و هدف غنا، دو برابر کردن تعداد پذیرش دانشجویان است که رسیدن به این هدف، نیازمند افزایش تعداد موسسات آموزشی است.

 

** همکاری دو دانشگاه ایران و غنا برای تاسیس دانشکده دندانپزشکی

 

در ادامه نشست، دکتر سعید الحسن - رئیس دانشگاه تماله، با تشکر از مسئولین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به سفر پیشین دکتر ملکی - قائم مقام معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، از دانشگاه تماله، بر همکاری بین دو دانشگاه در حوزه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: تاسیس مرکز تصویربرداری پزشکی و تاسیس دانشکده دندانپزشکی از جمله زمینه‌های همکاری دو دانشگاه است.

 

** انجام پروژه‌های مشترک علمی برای تاسیس موسسات و انتقال تکنولوژی در حوزه بهداشت به غنا

 

همچنین در این نشست دکتر حافظ آدم، مدیر همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت غنا، از همکاری در حوزه دیپلماسی سلامت و گردشگری سلامت استقبال کرد و بر نقش آفرینی و جایگاه کشورش در این حوزه در غرب آفریقا تاکید کرد.

 

وی با اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با ایران جهت انجام پروژه‌های مشترک علمی، از تاسیس موسسات در غنا و انتقال تکنولوژی در حوزه بهداشت به غنا (مانند لاپاراسکوپی) استقبال و تمایل خود به تبادل فناوری‌های نوین بین دو کشور را اعلام کرد.

 

** اعزام تیم تخصصی پزشکی ایران به غنا

 

در این نشست دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به جایگاه این دانشگاه در رتبه‌های بین‌المللی شانگهای، تایمز، آسیا و جهان از همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با کشور غنا و کمک به ارتقای سطح بهداشت و همچنین اعزام تیم پزشکی در حیطه تخصصی (لاپاراسکوپی) به آن کشور استقبال کرد.

 

** بازدید هیئت غنایی از مراکز درمانی، بهداشتی و ظرفیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران

در ادامه این سفر، هیئت غنایی از مراکز و بیمارستان‌های منتخب دانشگاه بازدید کردند، از جمله از بیمارستان محب کوثر با محوریت درمان بیماران غیر ایرانی در بخشIPD  بازدید کردند. همچنین بازدیدهایی از مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیمارستان شهید مطهری، مرکز رشد و نوآوری سلامت دانشگاه، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکده داروسازی، کتابخانه مرکزی، دانشکده  فناوری های نوین به‌عمل آمد.

 

** دیدگاه متفاوت هیئت غنایی از توانایی پزشکی ایران

گفتنی است، براساس اظهار نظر مقامات غنایی، دیدگاه این هیئت نسبت به پیشرفت کشور ایران در زمینه سلامت، پس از این سفر کاملاً تغییر کرده بود و از رشد چشمگیر سلامت در کشور ایران پس از انقلاب، متعجب شده بودند.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 19760
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید