• 1402/07/30 - 13:11
  • - تعداد بازدید: 322
  • - تعداد بازدیدکننده: 305
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
در مراسم تکریم و معارفه روسای بیمارستان شهدای هفتم تیر عنوان شد

راه اندازی مرکز آموزشی منطقه ای «تروما» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و صلیب سرخ جهانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از برنامه پیشنهادی برای راه اندازی مرکز منطقه ای «تروما» با همکاری صلیب سرخ جهانی در بیمارستان هفتم تیر این دانشگاه خبر داد.

21826.mp3 راه اندازی مرکز آموزشی منطقه ای «تروما» با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و صلیب سرخ جهانی
مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهدای هفتم تیر، دکتر عبدالرضا پازوکی در مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر، از دکتر کیائی متخصص ارتوپدی بیمارستان به پاس ۲۰ سال خدمت صادقانه اش قدردانی کرد و با تشریح راهبرد هفت گانه این دانشگاه عنوان کرد: این برنامه هفت گانه در زمینه ارتباط با صنعت، دانشگاه نسل نو، خلق ثروت، کارآفرینی، مسئولیت اجتماعی، بحث جوانی جمعیت و بین المللی سازی تبیین شده است.
 
وی با اشاره به جذب دانشجویان خارجی بیشتر در دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: طی سه سال گذشته تعداد دانشجویان بیش از سه برابر شده است و نسبت به دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیشترین دانشجو را دارد. خوشبختانه دانشگاه ایران طبق آخرین ارزیابی و استانداردهای WFME در دو ماه گذشته، واقعا در زمینه‌ های آموزشی کار کرده است.
 
پازوکی بین المللی سازی را درخصوص دانشگاه نسل نو و از اهداف دانشگاه اعلام داشت و گفت: بعد از آمریکا و چین، سومین کشور در تولید عمل جراحی متابولیک هستیم و از 14 روش جراحی، دو مورد برای ایران است و باید این تجربیات پزشکان را که در کتب پزشکی وجود ندارد با ایجاد مراکز تحقیقاتی و انجام زیر ساخت‌ ها مورد حمایت قرار دهیم.
 
وی در این باره به دستاورد جدید دکتر حسین قیاسی از جراحان حاذق ارتوپدی بیمارستان شهدای هفتم تیر اشاره کرد و این نمونه را از افتخارات مجموعه دانشگاه ایران برشمرد و از وظایف و اولویت های دانشگاه برشمرد تا با هموار کردن مسیر در مراکز تحقیقاتی به محصول نهایی و مقاله تبدیل شود.
 
پازوکی با اشاره به اهمیت خلق ثروت از سوی دانشگاه، همانند دانشگاه هاروارد که سالانه ۱۲ میلیارد دلار درآمدزایی دارد، ابراز داشت: نباید تاخیر در پروژه‌ های عمرانی مانند بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهدای هفتم تیر یا کمبودهای آموزشی در مراکز مانع پیشرفت و درآمدزایی دانشگاه باشد بلکه باید مستمر پیگیری شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به بحث هوش مصنوعی نیز پرداخت و گفت: هوش مصنوعی از مهم‌ ترین مقولات در دانشگاه به حساب می‌ آید و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ایران از جمله دانشگاهی است که دانشجو در مقطع دکتری تخصصی هوش مصنوعی پزشکی تربیت می‌ کند و چه بسا حتی پرستاران هم باید از این دانش در امور جاری خود مانند گزارش نویسی روزانه بهره بگیرند و زمان بیشتری در بالین بیمار باشند.
 
پازوکی به پتانسیل آموزش تروما در بیمارستان شهدای هفتم تیر اشاره کرد و گفت: طی صحبت های انجام شده با دکتر کولیوند آمادگی داریم با کمک صلیب سرخ بین الملل، یک مرکز آموزشی منطقه در بحث تروما و هلال احمر را در این مرکز درمانی ایجاد کنیم که نیاز به پیگیری مسئولین بیمارستان دارد.
 
وی با اشاره به بحث بهداشتی و مقوله مهم قانون جوانی جمعیت و اقدام دانشگاه در زمینه درمان ناباروری بیان کرد: همچنین در این دانشگاه هدف فقط تربیت متخصص نیست، بلکه باید این پزشکان در مسیر انسانی، خدمت دهنده‌ ای ارزشمند برای آحاد جامعه شوند. 
 
پازوکی در این خصوص به پزشکان بیمارستان شهدای هفتم تیر اشاره کرد که در این منطقه با قشر کم درآمد، به ارائه خدمات پزشکی می‌ پردازند.
 
** ضرورت توسعه اورژانس بیمارستان شهدای هفتم تیر
 
در این جلسه دکتر مشکی معاون درمان دانشگاه نیز با اشاره به موقعیت مکانی و تروما بودن بیمارستان شهدای هفتم تیر و مراجعه مصدومان ترومایی عنوان کرد: با توجه به کاستی‌ های موجود، کماکان کادر پزشکی و درمانی متبحر و فعال این مرکز توانسته در نوع خود خدمات چشم گیری به مراجعین ارائه دهد، که جای تقدیر و تشکر دارد، اما ساختار قدیمی مرکز و اورژانس کوچک بیمارستان پاسخگوی بیماران نبوده و نیازمند پیگیری و تصمیمات جدی از طرف وزارتخانه و دانشگاه به لحاظ توسعه اورژانس است.
 
مشکی ادامه داد: مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه با جدیت خواستار ارتقاء مراکز درمانی بوده و نیازمند همکاری مسئولین و مدیران بیمارستان است تا مشکلات ساختاری و مالی مرتفع شود و همواره معاونت درمان در پیگیری موارد یادشده درکنار بیمارستان خواهد بود.
 
 
 
** 980 جراحی در 9 ماه در بیمارستان هفتم تیر
 
در این مراسم دکتر حسن امیری رئیس سابق بیمارستان با قدردانی از پرسنل و با اشاره به عملکرد درخشان بیمارستان طی ۹ ماه دوران تصدی خود گفت: بطور نمونه در یکماه از این مدت آمار اعمال جراحی در این مرکز به بیش از ۹۸۰ عمل به همت پزشکان باتجربه، کادر درمانی و پشتیبانی هم انجام شد، که در بین دیگر بیمارستانهای دانشگاه و با توجه به فرسودگی این مرکز حائز اهمیت است.
 
امیری از انتقال بخش اداری بیمارستان به فضای جدید به لحاظ کاربری بیشتر و همچنین ایجاد فضای اسکان برای فراگیران و دستیاران به لحاظ آموزشی شدن بیمارستان خبر داد و گفت: با همکاری و مساعدت رئیس دانشگاه در این مرکز فلوشیپ تروما نیز راه اندازی شود.
 
** ضرورت متمرکز شدن اعضای هئیت علمی در بیمارستان هفت تیر 
 
دکتر دانشی رئیس جدید بیمارستان نیز با قدردانی از خدمات دکتر امیری و دکتر محمدامین زارع روسای سابق این بیمارستان گزارشی از اقدامات انجام شده در طی دو ماه گذشته ارائه کرد و همچنین با توجه به آموزشی شدن بیمارستان عنوان کرد: ضرورت دارد تا از اعضای هیئت علمی به صورت متمرکز در این مرکز استفاده شود.
 
 
دانشی درخصوص پروژه‌ های درحال احداث بیمارستان و اهمیت موضوع با توجه به پیگیری های اخیر وزیر بهداشت به لحاظ سرعت بخشیدن در روند ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی و ساختمان توسعه اورژانس و ایجاد پیشرفت در منطقه جنوب پایتخت مواردی را بیان کرد.
 
 
گفتنی است، دکتر پازوکی در این مراسم در روز یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ از زحمات پرسنل بیمارستان قدردانی و از دکتر امیری به لحاظ خدمات ارائه شده در دوران تصدی و از دکتر دانشی به عنوان رئیس جدید بیمارستان با اهدای لوح و تقدیرنامه قدردانی کرد.
پایان مطلب//
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 21826
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مهندس بشیری
خبرنگار:

مهندس بشیری

تصاویر

مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمارستان شهدای هفتم تیر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید