• 1401/07/26 - 10:49
  • - تعداد بازدید: 421
  • - تعداد بازدیدکننده: 418
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت هفته بهداشت روان:

روان مهم ترین رکن نظام هستی در کنار جسم است/ توسعه بهداشت روان با پوشش بیمه همگانی

رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بعد از تصویب شناسنامه و استانداردهای خدمات روان‌درمانی، خرید خدمت روان‌درمانی برای روانشناسان توسط سازمان‌های بیمه‌گر در دست پیگیری است.

6343.mp3 روان مهم ترین رکن نظام هستی در کنار جسم است/ توسعه بهداشت روان با پوشش بیمه همگانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ دکتر محمد رضا پیرمرادی- پزشک متخصص روانشناسی بالینی و رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان ضمن تبریک هفته بهداشت روان عنوان کرد: با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت در سال 2022 که سلامت روان و بهزیستی همگانی را در الویت جهانی قرار دهید، باید توجه داشت که روان به عنوان مهم ترین رکن نظام هستی در کنار جسم به داشتن حال و انرژی خوب، توسعه فردی و اجتماعی کمک می کند.

دکتر پیر مرادی با بیان این مطلب که مغز به عنوان با ارزش‌ترین عضو بدن در سلامت روان افراد نقش حیاتی دارد، اعلام کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای ایفای رسالت اجتماعی، بعد از تصویب شناسنامه و استانداردهای خدمات روان‌درمانی، خرید خدمت روان‌درمانی برای روانشناسان توسط سازمان‌های بیمه‌گر است.

 وی با تاکید بر موضوع پیشگیری و توسعه بهداشت روان تصریح کرد: با توجه به آسیب های اجتماعی و چالش های موجود در جامعه، حوزه بهداشت روان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، در نتیجه  مسئله سلامت روان باید در اولویت قرار بگیرد و با استفاده از روش های علمی، آسیب شناسی اجتماعی انجام و مداخلات لازم ارائه شود.

پیرمرادی از دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یک مرکز مهم برای بازبینی سیاست های بهداشت و روان یاد کرد و افزود: اقدامات مختلفی به مناسبت گرامی داشت هفته بهداشت روان در دانشکده انجام شده است که از اهم آن می توان به برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری کارگاه های آموزشی، ارائه سخنرانی های علمی و توزیع پمفلت های اطلاع رسانی اشاره کرد.

رئیس دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: با توجه به تعامل سازنده گروه سلامت و بهداشت روان دانشکده با حوزه های صنعت و مراکز اجتماعی و فرهنگی، سیاست گذاری در فیلدهای مختلف بهداشت روان ضروری است. وی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری های جسمی با اختلالات روانی مرتبط است، بنابراین باید با توجه بیشتر به این حوزه، بتوان در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت‌ روان جامعه موثر بود.

گفتنی است بر اساس آمار منتشر شده، حداقل 23 درصد از شهروندان ایرانی از نوعی اختلال روانپزشکی رنج می برند و نیازمند دریافت خدمات سلامت روان هستند، بنابراین آموزش همگانی و خودمراقبتی در بهداشت روان منجر به افزایش سطح سواد سلامت روان عمومی می شود.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 6343
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید