• 1403/05/02 - 12:09
  • - تعداد بازدید: 118
  • - تعداد بازدیدکننده: 109
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در کارگاه بیماری‌های سرطان چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین مطرح شد

شرایط اعزام بیماران مبتلا به سرطان برای سفر زیارتی اربعین

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در کارگاه بیماری‌های سرطان چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین به تشریح شرایط اعزام بیماران مبتلا به سرطان برای سفر زیارتی اربعین پرداخت.

336205.mp3 شرایط اعزام بیماران مبتلا به سرطان برای سفر زیارتی اربعین

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین یکی از کارگاه‌های تخصصی مربوط به حوزه بیماری‌های سرطان بود که در این راستا دکتر محمدعلی محققی معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران به توضیحاتی درخصوص شرایط اعزام بیماران مبتلا به سرطان برای سفر زیارتی اربعین پرداخت.

 

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص عنوان کرد: یک صد بیماری‌های سرطان وجود دارد که درمان این بیماری‌ها نیز در کشور با موفقیت همراه است.

 

محققی ادامه داد: بیمارانی که درمان سرطان آنان با موفقیت به اتمام رسیده و یک سال نیز از این روند درمانی شان گذشته است، می‌توانند به مانند افراد سالم به زیارت اربعین مشرف شوند.

 

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان بیماری خود هستند باید از این سفر زیارتی منع شوند.

 

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین بیمارانی که با عارضه قطع عضو همراه هستند نیز باید با تشخیص پزشک برای سفر زیارتی اربعین اقدام کنند.

 

محققی افزود: همچنین بیمارانی که دچار عارضه اختلالات حسی و کلامی هستند نیز باید از این سفر منع شوند، زیرا براساس مفاد شرعی نباید افراد سلامت خود را به خطر اندازند.

 

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل شرایط آب و هوایی و تغذیه ای سفر زیارتی اربعین در صورتی که بیمار دچار تشدید بیماری شود که می‌تواند سیستم بدنی او کاهش یابد باید از این سفر معنوی منع شود.

 

گفتنی است، برای مشاهده کامل کارگاه بیماری‌های چشم در چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین به آدرس اینترنتی https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/net379y/vt/frame?isamp مراجعه شود.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 336205
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید