• 1402/10/02 - 08:55
  • - تعداد بازدید: 106
  • - تعداد بازدیدکننده: 106
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر مشکی عنوان کرد:

ضرورت ثبت اطلاعات بیماران اورژانسی در سامانه تریاژ دانشگاه علوم پزشکی ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه تایید رئیس اورژانس‌های بیمارستانی برای انتقال بیماران به بخش‌های مربوطه، ملاک اصلی بستری بیماران است، گفت: تمام تریاژهای اورژانس بیماران در سامانه تریاژ این دانشگاه متصل به HIS ثبت می‌شود.

320967.mp3 ضرورت ثبت اطلاعات بیماران اورژانسی در سامانه تریاژ دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر علی مشکی معاون درمان دانشگاه در بازدید از اورژانس بیمارستان فیروزگر و بررسی وضعیت انتقال بیماران از اورژانس عنوان کرد: وضعیت اشغال تخت‌های بیمارستان باید از سوی رئیس اورژانس ساماندهی شود تا بیماران در اورژانس زودتر تعیین تکلیف شوند.

 

مشکی ادامه داد: رئیس اورژانس‌های بیمارستانی مسئول اصلی مدیریت تخت‌ بیمارستان‌ها هستند، گفت: تایید رئیس اورژانس برای انتقال بیماران به بخش‌های مربوطه ملاک اصلی بستری بیماران است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین عنوان کرد: از اول دی ماه تمام تریاژهای اورژانس بیماران در سامانه تریاژ دانشگاه متصل بهHIS  ثبت شود و بیمارستان‌ها موظف به انجام آن هستند.

 

وی همچنین از ستاد هدایت معاونت درمان MCMC خواست تا ارجاع بیماران در بین بیمارستان‌ها به صورت منطقی انجام شود، مثلا اینگونه نباشد که تمامی بیماران با مشکلات گوارشی تنها به بیمارستان فیروزگر انتقال یابند بلکه باید در میان بیمارستان‌های دیگری که این خدمات را ارائه می‌کنند تقسیم و این کار در تمامی موارد دیگر نیز رعایت شود.

 

در ادامه این بازدید دکتر محسن خالقیان رئیس بیمارستان فیروزگر به توضیح دربار مشکلات پرداخت و گفت: یکی از مشکلات در بیمارستان کمبود منابع مالی و نقدینگی است، ما طبق تعرفه‌های مصوب از بیماران هزینه دریافت می‌کنیم، اما دیرکرد پرداخت بیمه‌ها به ما باعث شده است که فشار مالی زیادی به بیمارستان وارد شود.

 

خالقیان افزود: از دی ماه سال گذشته بیمه‌ها هیچ پرداختی به بیمارستان فیروزگر نداشتند. در بیمارستان فیروزگر کارهای تخصصی و گرانقیمتی انجام می‌شود که فرانشیز آن بسیار کم است و همان طور که گفته شد بیمه‌ها نیز پرداختی به ما ندارند.

 

رئیس بیمارستان فیروزگر درباره پزشکان هیئت علمی نیز توضیح داد و گفت: باید برای تشویق و پرداختی مناسب به هیئت علمی (دو کا) برنامه ریزی کرد و برای جذب هیئت علمی‌های با تجربه اقدامات لازم را انجام داد.

 

خالقیان کمبود فضای فیزیکی را از دیگر مسائل بیمارستان فیروزگر برشمرد و در این باره توضیح داد: در بیمارستان فیروزگر، دیگر فضای فیزیکی برای افتتاح بخش‌های جدید و یا حتی برای اختصاص آن به مهد کودک برای رفاه حال پرسنل نداریم. اشغال تخت ما بالای 90 درصد است و اکثرا با مشکل کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه هستیم که این مسئله منجر به نارضایتی بیماران می‌شود.

 

وی ادامه داد: در گذشته برای حل این مشکل ساختمانی در حیاط بیمارستان در حال ساخت بود که ساخت آن متوقف شد. درخواست ما از دانشگاه علوم پزشکی ایران این است که ادامه ساخت این ساختمان را در دستور کار خود قرار دهد.

 

خالقیان درباره بیمارستان فیروزگر اذعان داشت: این بیمارستان تنها مرکز پیوند کبد در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایران است و عمده بیماران اورژانس ما را بیماران گوارشی تشکیل می‌دهد. ارزش خدماتی که گاهی برای بیماران انجام می‌شود به 80 میلیون می‌رسد که طبق دستور وزارت بهداشت ما این هزینه را از بیمار نمی‌گیریم اما انتظار داریم طبق قولی که از طرف وزارت بهداشت شده این هزینه‌ها از سوی وزارتخانه به بیمارستان پرداخت شود. حتی تنها مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی OPU دانشگاه علوم پزشکی ایران  نیز از تیرماه در بیمارستان فیروزگر راه اندازی شده و 3 تخت از تخت‌های مراقبت‌های ویژه ما با آن اختصاص داده شده است، اما از آن نیز درآمد بیشتری به بیمارستان پرداخت نمی‌شود.

 

در ادامه این بازدید اعظم فانی مدیر امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره اهمیت تعامل بیمارستان عنوان کرد: از رئیس بیمارستان فیروزگر برای مطرح کردن چالش‌‌های که با آن مواجه هستند تشکر می‌کنیم، ما امروز با کارشناسان خود به بیمارستان آمده ایم که از نزدیک این چالش‌ها را بررسی کرده و حتی زوایا پنهان مشکلات که از دید شما پنهان مانده را نیز کشف کنیم.

 

فانی اظهار کرد: 80 درصد از بحث سلامت بر دوش بیمارستان‌ها است. وزارت بهداشت و معاونت درمان در این راه وظیفه نظارتی دارند و تلاش می‌کنند تکالیف را به مراکز درمانی گوشزد کرده و برای حل مشکلات آنان تلاش کنند.

 

گفتنی است، معاون درمان، مدیران و کارشناسان معاونت‌های مختلف این دانشگاه برای بررسی مسائل و چالش‌های بیمارستان فیروزگر در بازدید جامع از این بیمارستان پرداختند. همچنین کارشناسان پس از تجمیع گزارش خود، نتیجه ارزیابی‌های انجام شده را به بیمارستان فیروزگر ارائه خواهند کرد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 320967
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
سارا حجازی
خبرنگار:

سارا حجازی

تصاویر