• 1401/10/14 - 18:32
  • - تعداد بازدید: 728
  • - تعداد بازدیدکننده: 720
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در پانزدهمین کنگره بین المللی طب اورژانس ایران مطرح شد:

طب اورژانس، خط مقدم ارائه خدمات درمانی و پیشگیری / ملی شدن صنعت توریسم درمانی

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در پانزدهمین کنگره بین المللی طب اورژانس ایران گفت: همکاران طب اورژانس، خط مقدم ارائه خدمات درمانی و پیشگیری هستند.

9792.mp3 طب اورژانس، خط مقدم ارائه خدمات درمانی و پیشگیری / ملی شدن صنعت توریسم درمانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران‌؛ دکتر محمد رئیس زاده در مراسم افتتاح پانزدهمین کنگره بین المللی طب اورژانس ایران، روز چهارشنبه 14 دی 1401 ضمن گرامی داشت یاد شهدای مدافع سلامت بیان کرد: پرسنل زحمتکش طب اورژانس، خط مقدم علمی و عملی ارئه خدمات درمانی و پیشگیری هستند.
وی با بیان این مطلب که خدمات ارزنده ای با تلاش دستیاران رشته طب اورژانس انجام شده، افزود: همکاران این حوزه در مرحله اول مراجعه به اورژانس ها، با سختی های زیادی روبرو هستند و علاوه بر دانش علمی، توانمندی های مدیریتی و ارتباطی هم برای رشته طب اورژانس ضروری است.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به کاهش اقبال به رشته طب اورژانس و تاکید بر حل مسائل معیشتی دستیاران، تصریح کرد: توانمند ساختن اعضای هیئت علمی، باز آموزی ها و افزایش مهارت عملی بسیار مهم است.

وی گفت: توانمندی حوزه بهداشت و درمان ایران در دنیا مطرح است، بنابراین مسئولان باید از این پتانسیل برای تقویت نظام سلامت و نقش آفرینی در عرصه بین المللی استفاده کنند.
صنعت توریسم درمانی باید ملی شود
رئیس زاده با اشاره به این نکته که بحث تعرفه ها به عنوان یک مسئله جدی باید پیگیری شود، افزود: در آمد زایی کشور های منطقه از بحث توریسم درمانی، سالیانه 100 میلیارد دلار برآورده شده است، در نتیجه ما هم با یک برنامه ریزی ملی و بهره گیری از توانمندی های حوزه پزشکی و طب اورژانس باید از این ظرفیت استفاده کنیم و این نیازمند این است که صنعت توریسم درمانی، ملی شود.

نیاز به خدمات اورژانس در کشور زیاد است

در ادامه دکتر جعفر میعاد فر- رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: نیاز به خدمات اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی در کشور بسیار زیاد است و حوزه طب اورژانس نقش مهمی در نظام سلامت دارد.
وی عنوان کرد: تغییرات اقلیمی و شرایط آب و هوایی، افزایش جمعیت سالمندی، بحران های طبیعی، حوادث ترافیکی، تغییر سبک زندگی و افزایش بیماری های مزمن از مهم ترین عواملی هستند که خدمات بیمارستانی و پیش بیمارستانی را افزایش می دهند، در نتیجه لازم است همکاران طب اورژانس علاوه بر دانش فنی، مهارت های تخصصی هم فرا بگیرند.
دکتر میعاد فر با اشاره به حوادث ترافیکی و مرگ و میر ناشی از آن، پیشنهاد داد: موضوع حوادث ترافیکی در قالب طرح پروپوزال و پروژه ها بحث و بررسی تا سهم وزارت بهداشت و سایر سازمان ها در این زمینه مشخص شود و با انجام تحقیقات علمی آمار فوتی های ناشی از حوادث ترافیکی در کشور کاهش یابد.
پایان مطلب //

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 9792
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید