• 1401/10/14 - 18:06
  • - تعداد بازدید: 595
  • - تعداد بازدیدکننده: 591
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنگره بین المللی طب اورژانس:

فعالیت 2 هزار متخصص طب اورژانس در کشور باعث افتخار است/ توسعه مراکز تحقیقاتی در حوزه طب اورژانس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مراسم افتتاح پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی طب اورژانس گفت: با وجود 2 هزار متخصص طب اورژانس در کشور باید مراکز تحقیقاتی در این حوزه توسعه یابد.

9788.mp3 فعالیت 2 هزار متخصص طب اورژانس در کشور باعث افتخار است/ توسعه مراکز تحقیقاتی در حوزه طب اورژانس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران‌؛ دکتر عبدالرضا پازوکی در مراسم افتتاح پانزدهمین کنگره بین المللی طب اورژانس ایران روز چهارشنبه 14 دی 1401، اظهار کرد: با توجه به غنای علمی رشته طب اورژانس، انتظار می رود تا انجمن علمی طب اورژانس تلاش دو چندان داشته باشد و دستاوردهای این رشته را در سطح بین المللی مطرح کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره تاریخچه تاسیس رشته طب اورژانس در کشور، حمایت خود را از این حوزه اعلام کرد و افزود: طی سال های اخیر، اقبال به این رشته به دلایل سختی شرایط کار، کمبود منابع مالی، درآمدهای ناکافی و مسائل رفاهی کاهش یافته است که این مسئله نیازمند طرح و بررسی در کمیته های طب اورژانس است.

وی با بیان اینکه ایجاد و توسعه مراکز تحقیقاتی در زمینه تولید علم و محصولات و دستاوردهای نوین در حوزه طب اورژانس ضروری است، افزود: با توجه به همکاری های مشترک ایران با کشورهای آفریقایی، انجمن علمی طب اورژانس کشور می تواند به صورت سازماندهی شده و در دوره های زمانی متناوب برای ارتقاء سطح درآمد متخصصان این حوزه و حضور اساتید در کشورهای ذکر شده اقدام کند.
#حمایت از رشته های حاکمیتی
دکتر نادر توکلی- رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی طب اورژانس ایران در بخش ابتدایی این مراسم ضمن خیر مقدم بیان کرد: حمایت از رشته های بیمارستانی و حاکمیتی مثل طب اورژانس باید صورت گیرد.
رئیس انجمن علمی طب اورژانس ایران به ویژگی های تخصصی این رشته اشاره کرد و افزود: حضور متخصصان اورژانس، تکنسین های فوریت های پزشکی، امدادگران هلال احمر و سایر دست اندرکاران ارائه خدمات طب اورژانس، این کنگره را از سایر کنگره ها متمایز می کند.
دکتر توکلی عنوان کرد: برگزاری کارگاه های تخصصی، برپایی نمایشگاه عرصه تولیدات داخلی، محصولات دانش بنیان و تجهیزات طب اورژانس با آخرین پیشرفت ها و تکنولوژی های به روز، کمک می کند تا بیش از پیش به مرحله استقلال و خودکفایی در زمینه طب اورژانس برسیم.
بنا به گفته دکتر حسن معتمد- دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی طب اورژانس ایران، این همایش با هدف ارتقاء مرجعیت علمی، به مدت سه روز از تاریخ 14 لغایت 16 دی 1401 در دو بخش پزشکی و پرستاری و در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی، ارائه پنل های تخصصی و دستاوردهای نوین طب اورژانس برگزار می‌شود.
پایان مطلب //

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 9788
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید