• 1402/09/29 - 13:15
  • - تعداد بازدید: 90
  • - تعداد بازدیدکننده: 89
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
از سوی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد

کشف 1.5میلیارد محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق/ فروش اینترنتی "دارو" تخلف است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شیر خشک و اقلام آرایشی و بهداشتی تقلبی به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

320882.mp3 کشف 1.5میلیارد محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق/ فروش اینترنتی "دارو" تخلف است

 به گزارش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران به نقل از ایمنا، دکتر مهران ولایی عنوان کرد: اقلام سلامت محور که در فضای مجازی به فروش می‌رسد، رصد می‌شود، در صورتی که قاچاق و غیرمجاز باشد پس اخذ حکم قضایی و هماهنگی پلیس فتا مداخله صورت می‌پذیرد، و اگر غیر فضای مجازی باشد با پلیس اماکن هماهنگ می‌شود.

 

ولایی درخصوص کشف اقلام غیر مجاز مکمل-آرایشی وبهداشتی از سوی معاونت غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از طرف کارشناسان این معاونت و حکم مقام قضایی با حضور پلیس برای کشف اموال غیر مجاز ورود پیدا کرده، محصولاتی مانند شیر خشک، لوازم آرایشی شوینده، شیرخشک، کشف شد که بیشتر محصولات غیرمجاز، تلقبی، بدون لیبل و قاچاق بودند که به دستور قضایی توقیف شده است.

 

وی ادامه داد: ارزش ریالی این کشفیات حدود یک‌ونیم میلیارد تومان برآورد می‌شود، بنابراین ازهموطنان درخواست می‌شود خرید از وب سایت‌های بدون مجوز که در زمینه شیر خشک و اقلام آرایشی و بهداشتی تبلیغ می‌کنند، پرهیز کنند زیرا بسیاری از این وب‌ سایت‌ها غیرمجاز است و اجناس آنها برای مصرف کنندگان خطرات جانی دارد و باید از داروخانه‌هایی که دارای مجوز فروش اینترنتی از معاونت غذا و دارو هستند اقدام به خرید شود.

ولایی تصریح کرد: همچنین فروش دارو به شکل اینترنتی تخلف محسوب می‌شود و باید از داروخانه تهیه شود. همچنین شیرخشک از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید کد ملی کودک در سامانه TTAC ثبت و در داروخانه تحویل افراد شود، شیرخشک‌های کشف شده در این گزارش اکثرا سفارش کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و متن روی قوطی آنها عربی نویس بود که قابلیت اثبات ندارند. همچنین تعداد کمی شیرخشک‌های داخلی نیز در فضای مجازی به فروش می‌رسید.

گفتنی است، تمام اقلام ضبط شده به اموال تملیکی تحویل تا پرونده در مراجه قضایی رسیدگی شود.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 320882
کپی لینک کوتاه:
محمد اژدری
خبرنگار:

محمد اژدری

تصاویر