• 1402/05/11 - 04:23
  • - تعداد بازدید: 179
  • - تعداد بازدیدکننده: 173
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:

کشورهای جهان تشیع باید مرجعیت علمی تجمعات انبوه در جهان شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به کثرت تجمعات انبوه در میان شیعیان گفت: کشورهای جهان تشیع باید مرجعیت علمی تجمعات انبوه در جهان شوند.

18425.mp3 کشورهای جهان تشیع باید مرجعیت علمی تجمعات انبوه در جهان شوند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی در افتتاحیه سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، عنوان کرد: یکی از اهداف این کنگره در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها است.

 

وی ادامه داد: از شایع ترین بیماری‌های زائرین اربعین، بیماری عفونت تنفسی است، که اگر آمار سه میلیون زائر ایرانی در سفر اربعین در نظر گرفته شود و فقط هزینه دارویی عفونت تنفسی 150 هزار تومان درنظر گرفته شود، صرفه‌جویی دارو و درمان سرپایی با کمک از مقوله پیشگیری بسیار چشمگیر خواهد بود.

 

پازوکی با اشاره به افزایش 5 برابری ارسال مقالات علمی به سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین افزود: این کنگره با مشارکت صدها استاد دانشگاه و مسئولین کشور برگزار شده است و می‌تواند پشتوانه علمی بسیار ارزشمندی برای پیشگیری از بیماری‌های، بار بیماری و دوره نقاهت و در نهایت آمادگی بهتر زائرین اربعین شود.

 

وی با اشاره به تبدیل مقالات علمی از تجربیات بهداشت و درمان دفاع مقدس عنوان کرد: براین اساس باید از تجربیات تجمعات انبوه در حرکت اربعین نیز برای تولید علم دنیا اقدمات موثری صورت پذیرد تا کشورهای جهان تشیع مرجعیت علمی تجمعات انبوه در جهان را به دست آورند.

 

پازوکی با تشریح تفاوت‌های تجمع انبوه اربعین به نسبت دیگر تجمعات دنیا افزود: در اربعین از جنین داخل شکم مادر تا نوزاد و سالمندان و حتی بیماران شرکت می‌کنند، همچنین تجمع اربعین به صورت حرکت جمعیت است و تمام این خدمات بهداشتی و درمانی باید در مسیر حرکت ارائه شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه از مهمترین اهداف این کنگره ارتقای سلامت زائرن در اربعین است، ادامه داد: انتقال تجربیات و هماهنگی بین بخشی به همراه تدوین پروتکل‌های علمی و در نهایت ارتباط با دانشمندان محب امام حسین (ع) از سراسر جهان نیز از دستاوردهای این کنگره است.

 

** حضور ۴ هزار پزشک و پرستار داوطلب و امدادگر در اربعین

 

پیرحسین کولیوند دبیر اجرایی کنگره بین المللی سلامت در اربعین گفت: امسال ۴ هزار پزشک داوطلب برای خدمت به زائران در اربعین حسینی و در کشور عراق حضور خواهند داشت. بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات در خدمت سلامت زائران اربعین قرار می‌گیرد. ۸۰ آمبولانس و ۸ اتوبوس آمبولانس هلال احمر در مسیر پیاده‌روی اربعین آماده باش بوده و همچنین مجوز پرواز بالگردهای هلال احمر ایران در کشور عراق اخذ شده تا در صورت نیاز به اجرای عملیات امدادی تسریع ببخشند.

 

وی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان دبیر علمی این کنگره ادامه داد: امسال دو هزار پزشک متخصص برای شرکت در این کنگره ثبت نام کردند. یک‌هزار نفر نیز در سامانه مجازی ثبت نام کرده‌ و ۵۰ سخنران مجازی و حضوری در سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین صحبت‌های خود را ارائه می‌دهند.

پایان مطلب//

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 18425
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید