• 1402/09/08 - 12:32
  • - تعداد بازدید: 358
  • - تعداد بازدیدکننده: 334
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغار به‌کار کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران / حضور تولیدکنندگان واکسن کرونا

دهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران با حضور معاون وزارت بهداشت و متخصصین این رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز به کار کرد.

319821.mp3 آغار به‌کار کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران / حضور تولیدکنندگان واکسن کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در آیین دهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران در دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: اگر کرونا نبود متخصصین اپیدمیولوژی در دنیا و در کشورمان شناخته نمی شدند و اگر دانش و حضور آنها نبود واکسن کرونا هم ساخته نمی شد.

وی افزود: اپیدمیولوژی اولویت آخر دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست و باید بدانیم که کارهای تحقیقاتی و مقالات بدون اپیدمیولوژی‌ها امکان پذیر نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: عمده اپیدمیولوژی در آزمایشگاه‌ها و بهداشت عمومی و مراکز خصوصی در مراکز کارآزمایی بالینی هستند اما در ایران اپیدمیولوژی‌ها در دانشگاه ها متمرکز شدند.

 

** ضرورت همکاری تصمیم گیرندگان سلامت و سیاست در کنار محققان و پزشکان

 

در ادامه این مراسم فرید نجفی رئیس انجمن علمی اپیدمیولوژی ایران با اشاره به اینکه جامعه علمی نیازمند انرژی جدید و گفت وگوهای جدید است که کنگره‌های علمی این امکان را برای محققین ایجاد می‌کند، ادامه داد: همچنین شعار دهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران، اپیدمیولوژی، سلامت و جامعه چالش‌های پیش رو در قرن جدید است.

رئیس انجمن علمی اپیدمیولوژی ایران تصریح کرد: حلقه گمشده بسیاری از دانش‌های مختلف ترجمه علمی است که این موضوع در علوم پزشکی به مراتب محدودتر است و باید گفتمان بین عالمان و دانشمندان و سیاست‌گذاران شکل پذیرد و سازمان جهانی بهداشت هم بر این حلقه گمشده تاکید کرده که همچنان وجود ندارد‌.‌

نجفی گفت: تصمیم گیرندگان سلامت و سیاست باید در کنار محققان و پزشکان متخصص به منظور رفع مشکل قرار گیرند. براین اساس این کنگره نخستین کنگره در قرن جدید است که امیدوارم آغازی بر نخستین گفت وگوها برای استفاده از تحقیقات جدید باشد.

 

** حضور تولیدکنندگان واکسن کرونا در کنگره بین المللی اپیدمیولوژی

 

در ادامه این مراسم سید عباس متولیان دبیر علمی دهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران عنوان کرد: امیدوارم مظلومیت متخصصین اپیدمیولوژیست های ایران برداشته شود؛ متخصصین ایرانی در منطقه و دنیا بی نظیر هستند.

وی افزود: دهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران که در سه روز برگزار می شود نخستین کنگره بعد از پاندمی کرونا در ایران است که از این منظر از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بیش از ۷۰۰ مقاله که ۴۰۰ پوستر هم در آنها است به دبیرخانه ارسال شد و ۱۱۰ سخنرانی از سوی ۸۰ استاد ارائه می‌شود.

دبیر علمی دهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی اپیدمیولوژی ایران خاطرنشان کرد: همچنین رویداد دانشجویی آینده نگاران سلامت و برپایی نمایشگاهی با تاکید بر پاندمی کرونا برگزار می‌شود که تمامی تولیدکنندگان واکسن کرونا در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 319821
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید