• 1402/03/23 - 08:42
  • - تعداد بازدید: 531
  • - تعداد بازدیدکننده: 526
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد:

آمادگی علمی و پزشکی برای پاسخ به مسائل بهداشتی و درمانی زائران اربعین 1402

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران راهپیمایی عاشقان حسینی را از نظر تعداد زیاد جمعیت، تکثر بیماری‌های شایع و تنوع رده‌‌ سنی شرکت‌کنندگان، در دنیا کم‌نظیر دانست و گفت: آمادگی علمی و پژشکی برای پاسخ به مسائل بهداشتی و درمانی زائران اربعین 1402 تدبیر شده است.

16099.mp3 آمادگی علمی و پزشکی برای پاسخ به مسائل بهداشتی و درمانی زائران اربعین 1402
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در یک نشست خبری سومین کنگره سلامت در راهپیمایی بزرگ اربعین را تشریح کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به شاخص‌های تفاوت راهپیمایی اربعین با دیگر تجمعات انبوه مذهبی و غیر مذهبی در دنیا عنوان کرد: در اربعین تعداد جمعیت شرکت‌کننده بسیار زیاد است. این جمعیت در مکان ثابتی قرار ندارد و در طول کیلومترها مسافت روان است.
وی افزود: در بسیاری از تجمعات که در دیگر کشورها برگزار می‌شود، اغلب جوان‌ها هستند که در فستیوال‌های مختلف شرکت می‌کنند اما در اربعین از کودک تا افراد سالمند حضور دارند.
پازوکی ادامه داد: در اغلب تجمعات انبوه در دنیا، اغلب حاضران از از یک کشور یا قومیت هستند و بیماری‌های شایع آن‌ها شناسایی شده و به نسبت محدود است اما در راهپیمایی اربعین افرادی از کشورهای با عالی‌ترین سطح بهداشتی تا پایین‌ترین سطح حضور دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امسال با ۲۰ کمیته علمی مباحث را مرور کردیم. به عنوان مثال کمیته تغذیه با توجه به فصل گرما و دمای بالای ۴۰ درجه در عراق تدابیر و دستورالعمل‌هایی برای سلامت تهیه و نگه‌داری اغذیه و اقلام خوراکی اندیشیده است.
پازوکی که دبیر علمی‌ کنگره سلامت در اربعین است، ادامه داد: بیماران خاص زیادی در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، بنابراین کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این بیماران تشکیل دادیم و ضروری است برخی از موکب‌ ها آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی ویژه به بیماران خاص داشته باشند.
وی با توجه به طولانی بودن مسافت و گرمای هوا، بیماری‌های پوستی و اسکلتی-عضلانی را از مهم‌ترین بیماری‌های شایع مورد انتظار دانست و گفت: پروتکلی برای داروهای ضروری تهیه شده است تا داروهای لازم فراهم باشد.
پازوکی بهداشت محیط را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: برای موضوع دفع زباله‌ها و استفاده از ظروف یکبار مصرف کمیته مستقلی تشکیل داده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی از راه‌اندازی و فعالیت کمیته‌های علمی‌با موضوع سلامت روان، آموزش بهداشتی موکب‌‌داران و پزشکی قانونی برای رسیدگی به امور فوتی‌های احتمالی خبر داد.

گفتنی است، در سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین که ۱۱ تا ۱۳ مرداد ماه 1402 و پس از دهه اول ماه محرم در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. بیش از دو هزار شرکت کننده از رشته‌های علوم پزشکی شرکت می کنند. همچنین بالغ بر ۴۰ سخنران خارجی در این کنگره سخنرانی خواهند کرد و حدود یکصد نفر نیز مهمان خارجی به عنوان شنونده حضور خواهند یافت.

پایان مطلب//

 
 
 
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 16099
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید