• 1401/10/05 - 12:57
  • - تعداد بازدید: 798
  • - تعداد بازدیدکننده: 793
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

استقبال خوب از پنجمین کنگره جراحی های چاقی و متابولیک/ بیش از 800 نفر شرکت کننده حضور داشتند

دبیرعلمی پنجمین کنگره جراحی های چاقی و متابولیک گفت: حدود 849 نفر شرکت کننده در این کنگره حضور داشتند که بیش از نیمی از آنها جراح بودند.

9414.mp3 استقبال خوب از پنجمین کنگره جراحی های چاقی و متابولیک/ بیش از 800 نفر شرکت کننده حضور داشتند

دکتر محمد کرمان ساروی- دبیرعلمی پنجمین کنگره جراحی های چاقی و متابولیک در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران از استقبال خوب شرکت کنندگان این کنگره خبرداد و بیان کرد: 38 سخنران برجسته دنیا از 32 کشور به صورت حضوری و آنلاین در کنگره امسال شرکت کردند.

عضو هیئت علمی گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این نکته که اساتید مطرح از کشورهای مصر، پاکستان و عراق در این کنگره حضور داشتند، افزود: در کنگره امسال حدود 849 نفر شرکت کردند و در خصوص موضوعات به روز، روش های جدید جراحی چاقی، مدیریت عوارض، تیم های همکار گروه جراحی چاقی (تغذیه، روانشناسی، روانپزشکی، گوارش و زنان) و دستاوردهای نوین درمان چاقی بحث و تبادل نظر شد.

وی خاطر نشان کرد: میزان رضایت شرکت کنندگان از این کنگره بین المللی بسیار زیاد بود و ما توانستیم به اهداف فراتر از برنامه ریزی شده دست یابیم.

کرمان ساروی با اشاره به اهمیت جراحی های چاقی، تصریح کرد: چاقی یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می رود و زمینه بروز بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی، سندروم متابولیک، دیابت، چربی و فشار خون، نازایی و اختلالات خواب است، در نتیجه جراحی های چاقی به عنوان مهم ترین، اثرگذارترین و ماندگارترین روش درمانی چاقی محسوب می شوند.

معاون آموزشی قطب علمی آموزشی جراحی های درون بین کشور در بخشی دیگر از صحبت های خود به فعالیت های انجام شده در مرکز تحقیقات جراحی های کم تهاجمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره کرد و افزود: در این مرکز علاوه بر انجام پزوهش های کاربردی، کارگاه های آموزشی در زمینه لاپاراسکوپی و جراحی های چاقی برای رشته های مختلف نظیر پرستاری، اتاق عمل و ... برگزار می شود.

پایان مطلب//

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 9414
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید