• 1403/05/06 - 06:21
  • - تعداد بازدید: 47
  • - تعداد بازدیدکننده: 47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برای نخستین‌بار انجام شد

استنت‌گذاری مری در بیمارستان کودکان علی اصغر دانشگاه علوم پزشکی ایران

درمان نگهدارنده تنگی مری از طریق استنت گذاری آندوسکوپیک، برای نخستین بار در مرکز آموزشی، درمانی حضرت علی اصغر(ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران با موفقیت انجام شد.

336303.mp3 استنت‌گذاری مری در بیمارستان کودکان علی اصغر دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی - درمانی کودکان حضرت علی اصغر(ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران، درمان نگهدارنده تنگی مری از طریق استنت گذاری آندوسکوپیک از سوی دکتر فرشته کرباسیان فوق تخصص گوارش و کبد کودکان با همکاری دکتر چاووشی متخصص بیهوشی و فلوشیپ بیهوشی کودکان بر روی یک کودک 3 ساله مبتلا به تنگی شدید مری بر اثر بلع لوله بازکن با موفقیت انجام شد.

 

کرباسیان در این خصوص افزود: بیمار کودک 3 ساله ای که با شکایت بلع لوله بازکن در ابتدای فروردین ماه به اورژانس این مرکز مراجعه کرده بود و پس از بررسی‌ اندوسکوپی و برونکوسکوپی اولیه مشخص شد بیمار دچار سوختگی شدید مری و راه هوایی فوقانی شده است.

 

وی ادامه داد: این بیمار دچار تنگی شدید مری در این اثر شد که با تشخیص و درمان به موقع پس از چندین نوبت دیلاتاسیون اندوسکوپیک مری برای بیمار تصمیم به استنت گذاری مری شد.

 

کرباسیان تصریح کرد: طول تنگی مری در این بیمار، طولانی و حدود 7 سانتی متر بوده و در این مدت قسمت اعظم تغذیه بیمار از طریق  PEG(گاستروتومی اندوسکوپیک از طریق پوست) انجام شده است و پس از تعبیه استنت مری بیمار به راحتی تغذیه از طریق دهان را شروع کرد.

 

وی در رابطه با استنت گذاری مری نیز توضیح داد: استنت مری وسیله‌ای است که درون مری قرار داده می‌شود و ممکن است به دلایل مختلف پزشکی نصب شود و هدف اصلی آن برطرف کردن هرگونه انسداد در مری است. این استنت مشکلات بیماران دارای علائم ناتوانی یا سختی در بلع در اثر بیماری‌های مذکور را برطرف می‌کند و پس از بهبودی از بدن بیمار خارج می‌شود.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 336303
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
زهرا قدیمی
خبرنگار:

زهرا قدیمی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید