• 1401/06/27 - 12:41
  • - تعداد بازدید: 889
  • - تعداد بازدیدکننده: 886
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون وزارت بهداشت در اختتامیه چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی مطرح کرد:

تغییر محتوای درسی رشته های علوم پزشکی در جهت افزایش تولید فناوری در کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت ارتقا جایگاه بین المللی کشور در حوزه فناوری، گفت: با تغییر محتوای درسی دانشجویان را به سمت فناوری سوق می دهیم.

5380.mp3 تغییر محتوای درسی رشته های علوم پزشکی در جهت افزایش تولید فناوری در کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر یونس پناهی؛ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اختتامیه چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی گفت: امروزه تولید علم و مرجعیت یکی از جدی ترین شاخص های ارزشیابی مراکز علمی به حساب می آید.

وی با بیان اینکه کشور ایران در حوزه تولید علم و مرجعیت در جایگاه نخست منطقه و در دنیا جایگاه پانزدهم را دارد، افزود: اما در حوزه تولید فناوری در بین 132 کشور جایگاه شصتم دنیا را داریم که موقعیت شایسته ای برای کشور ما نیست.

پناهی با این توضیح که در دنیای امروز با تبدیل دانشگاه ها از نسل یک و دو به دانشگاه های نسل سوم و چهارم ، علاوه بر آموزش و پژوهش  به موضوع  ثروت آفرینی و حل مسائل جامعه توجه ویژه ای وجود دارد، ادامه داد: ما میتوانیم با کمک معاونت آموزشی وزارت بهداشت، محتوای درسی دانشجویان را به سمت فناوری سوق دهیم تا از این طریق در جهت رفع نیازهای نظام سلامت گام برداریم.

وی با بیان اینکه در کشور حدود 900 مرکز تحقیقات، 50 شبکه تحقیقاتی و 470 مجله علمی فعالیت می کنند، افزود: جایگاه دانشجویان در فرآیند تولید علم، مرجعیت و فناوری کجاست؟ و دانشجویان چقدر می توانند در حل مسائل حوزه سلامت کمک کنند؟

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: امیدوارم در المپیاد های علمی، دانشجویانی معرفی بشوند که پاسخگوی نیازهای جامعه در حوزه سلامت باشند.

اختتامیه چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور شامگاه چهارشنبه بیست و سوم شهریور 1401 پس از پنج روز رقابت انفرادی و گروهی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 5380
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
حسین دزفولی
خبرنگار:

حسین دزفولی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید