• 1402/11/07 - 13:30
  • - تعداد بازدید: 162
  • - تعداد بازدیدکننده: 154
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

حضور وزیر بهداشت در جمع معتکفین دانشگاه علوم پزشکی ایران

وزیر بهداشت در جمع معتکفین دانشگاه علوم پزشکی ایران در مسجد امام حسین(ع) این دانشگاه حضور یافت. همچنین در مراسم اعتکاف 1402 این دانشگاه، 230 نفر از دانشجویان ایرانی و غیرایرانی (دختر و پسر)، اساتید و کارمندان دانشگاه حضور داشتند.

322867.mp3 حضور وزیر بهداشت در جمع معتکفین دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر بهرام عین اللهی همزمان با آخرین روز از ایام اعتکاف به همراه دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در این مراسم معنوی حاضر شد.

 

مناسکی مانند اعتکاف باعث هویت و اتحاد می‌شود

همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمود عیسوی مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع معتکفین در ابتدا معنای اعتکاف را تعریف کرد و گفت: اعتکاف یعنی یک نفر خود را برای خلوت و عبادت خداوند منزوی کند.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: همه تمدن‌ها دارای مناسک هستند و این مناسک باعث وحدت هویت و اتحاد می‌شود. یکی از این مناسک بافضیلت و بزرگ در اسلام اعتکاف است که سبب جمع شدن مسلمانان در کنار هم برای طاعات و عبادات است.

 

اعتکاف‌های دانشجویی در خوابگاه‌های متاهلی برای سال آینده

در ادامه عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به سابقه اعتکاف دانشگاهی از 25 سال قبل در دانشگاه‌ها از مشارکت بیش از چهار هزار نفر از دانشگاهیان علوم پزشکی کشور در مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: 200 نفر از معتکفان دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها، اعضای هیئت علمی هستند.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در این راستا حدود 100 مسجد شامل 34 مسجد دانشگاهی و 65 مسجد سطح شهر، پذیرای معتکفان دانشگاه‌ها بودند، نسبت به برگزاری اعتکاف‌های دانشجویی برای سال آینده در خوابگاه‌های متاهلی ابراز امیدواری کرد.

 

دغدغه دانشجویان معتکف از حق الزحمه دستیاری تا افزایش ظرفیت‌ها

در ادامه برخی دانشجویان پزشکی نیز در گپ‌وگفتی با وزیر بهداشت و معاونین با ابراز رضایت از برنامه‌های فرهنگی و معرفتی این رویداد از مسائل مهم خود از جمله افزایش حق الزحمه دستیاران، بالا رفتن غیراستاندارد جذب ظرفیت‌های پزشکی و متعاقبا کمبود فضای آموزشی و ازدحام کلاس‌های درس و در نهایت دغدغه‌های مباحث فرهنگی پرداختند که به فراخور هر کدام از سئوالات؛ دکتر پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و در نهایت وزیر بهداشت مباحث را پاسخ دادند.

 

دانشجوی پزشکی در ایران هم علم فرا می‌گیرد و هم خودسازی می‌کند

در این زمینه دکتر عین اللهی وزیر بهداشت با اشاره به شرایط بودجه ای کشور بر هرگونه حمایت از وضعیت معیشتی دستیاران پزشکی تاکید کرد و گفت: امروز شاهد اتفاقاتی در دنیا هستیم که نشان از ضعف و از دست رفتن کارایی سازمان‌های بین المللی و جهانی هستیم.

 

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش‌های مسئولین در حوزه تامین دارو که در برخی مواقع به دلیل همین ناکارآمدی سازمان‌های جهانی شاهد کارشکنی طرف‌های خارجی در ثبت سفارش ارزی دارو هستیم، عنوان کرد: وظیفه دانشجو تحصیل است و مسئولین نیز همه تلاش خود را برای آنها انجام خواهند داد و انتظار این است که دانشجوی پزشکی در کنار تحصیل و ارتقای علمی از نظر جایگاه انسانی و خودسازی نیز خود را رشد دهد تا بتواند در زمان و مکان‌هایی مانند اتفاقات غزه نقش آفرینی کند.

 

حمایت از راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان از سوی دستیاران

در ادامه دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با تاکید بر هرگونه حمایت از معیشت دستیاران عنوان کرد: در دوره دستیاری ما حق الزحمه های دستیاری در حدود یک میلیون تومان بود ولی هم اکنون به بالای 8 تا 11 میلیون افزایش یافته است ولی با این وجود تمام تلاش بر حمایت از وضعیت دستیاران است و در این زمینه برای هرگونه حمایت از راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان که بتوانند اشتغالزایی بیشتری نیز فراهم شود، اعلام آمادگی می‌کنیم.

 

همچنین وزیر بهداشت دو کتاب «علی از زبان علی» و «نقش انسان در تقدیرات شب قدر» را به رسم یادبود به معتکفان این دانشگاه اهدا کرد.

گفتنی است، در مراسم اعتکاف 1402 دانشگاه علوم پزشکی ایران در مسجد امام حسین(ع) دانشگاه، 230 نفر از دانشجویان ایرانی و غیرایرانی (دختر و پسر)، اساتید و کارمندان دانشگاه حضور داشتند.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 322867
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

تصاویر