• 1402/12/09 - 12:30
  • - تعداد بازدید: 147
  • - تعداد بازدیدکننده: 145
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
پیام دکتر عبدالرضا پازوکی برای روز جهانی تشکل‌های مردم نهاد

دانشگاه علوم پزشکی ایران زمینه نقش‌آفرینی سمن‌ها را تسهیل می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت روز جهانی تشکل‌های مردم نهاد در یادداشتی نوشت: حضور سمن‌ها توانسته در ارتقای سلامت، افزایش عدالت اجتماعی و تامین آسایش برای جامعه تاثیر گذار باشد و ما نیز بتوانیم زمینه ساختارهای قانونی و اجرایی برای حضور و نقش آفرینی سمن‌ها را تسهیل کنیم.

324456.mp3 دانشگاه علوم پزشکی ایران زمینه نقش‌آفرینی سمن‌ها را تسهیل می‌کند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی به مناسبت ۲۷ فوریه روز جهانی تشکل‌های مردم نهاد در این یادداشت آورده است: این روز از سوی سازمان ملل به نام روز جهانی سازمان های مردم نهاد (NGO) نامگذاری شده است، فرصت را مغتنم شمرده و در ایام پرخیر و برکت شعبان المعظم این روز جهانی را به همه عزیزان فعال در سمن‌های حوزه سلامت در ایران سرافراز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

 

بی تردید نامگذاری یک روز به نام روز جهانی سازمانهای مردم نهاد گامی در جهت تکریم تلاش ها و دستاوردهای سمن‌های فعال در نقاط مختلف دنیا با هدف ساختن آینده‌ای بهتر برای همه است.

 

امروزه به واسطه توسعه جوامع بشری و ضرورت تغییر رویکردی و کارکردی دولت‌ها و تحول در ماهیت و کیفیت حکمرانی‌ها ضمن ارتقای نقش و ماموریت دولت‌ها از امور تصدی و حاکمیتی به امور صرفا حاکمیتی، سهم و مسئولیت پذیری عمومی و مشارکت مردمی در راهبری و اداره امور به شکلی سازمان یافته و هدفمند گسترش روز افزونی یافته است، به نحوی که ارزیابی و سنجش این مهم را به عنوان شاخصی برای تعالی و کارآمدی و اثر بخشی حکمرانی در یک کشور مورد توجه قرار می‌دهند.


از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام حکمرانی مبتنی بر ارزشهای الهی و برخاسته از خروش و نهضت مردمی و ایثار و از جان گذشتگی صدها هزار شهید همواره در سیاست‌های کلان و خرد به الهام از مفاهیم بلند قرآنی و سیره و سنت ایمه اطهار علیهم السلام بر مشارکت مردمی به صورت نظام مند و اثربخش در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی تاکید دارد بحمدلله در سنوات اخیر حوزه سلامت از نعمت شکل‌گیری و فعال شدن ده‌ها سازمان مردم نهاد بهره مند شده است و این مسیر با خیر و برکت همچنان سبز و رسا و بالنده به راه ارزشمند و نیک اندیشانه خود ادامه دهد.

 

براین اساس حضور سمن‌های متعدد با اهداف و ماموریت‌های مبتنی بر خیر خواهی و مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی به عنوان زمینه و نماد مشارکت مردم در کنار برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای دولتی توانسته در افزایش ارتقای سلامت، افزایش عدالت اجتماعی و تامین آسایش برای مردم و جامعه بسیار تاثیر گذار باشد.


امیدوارم به اتکا باورهای اسلامی و ایرانی همه اشخاص حقیقی و حقوقی که در سراسر جهان دل در گرو میهن عزیزمان دارند و وجودشان آکنده از عشق به این آب و خاک مقدس و مردم نجیب و خداجوی آن است و دغدغه ایران و ایرانی را دارند روز به‌روز شاهد توسعه کمی و کیفی و تقویت نقش و سهم سمن‌های تلاشگر و گرانقدر در حوزه سلامت با هدف گسترش عدالت و رفع کمبودها و کاستی‌ها و از همه مهمتر تقدیم هدیه سلامتی و آرامش به مردم بزرگوار ایران باشیم.

 

هم‌چنین ما نیز در مقام و جایگاه کارگزاران و دستگاه‌های دولتی بتوانیم هر چه بیشتر زمینه و ساختارهای قانونی و فرایندی و اجرایی را برای این حضور و نقش آفرینی سمن‌ها بیش از پیش تسهیل و فراهم کنیم.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 324456
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour