• 1402/11/14 - 09:30
  • - تعداد بازدید: 97
  • - تعداد بازدیدکننده: 96
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز اصلی جراحی تشنج در کشور است

مدیر گروه جراحی مغز دانشگاه علوم پزشکی ایران با تشریح روش‌های جراحی مبتلایان به صرع گفت: بیمارستان فیروزگر دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز اصلی جراحی تشنج در کشور است.

323197.mp3 دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز اصلی جراحی تشنج در کشور است
 

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر محسن نبیونی در حاشیه نخستین همایش بین‌المللی جراحی تشنج عنوان کرد: بیماری تشنج یا صرع یک بیماری قدیمی است که از نوزادان تا افراد مسن را درگیر می‌کند. امروزه با پیشرفت صنعت داروسازی، داروهای کم عارضه برای کنترل و درمان این بیماری ساخته می‌شود، همچنین بسیاری از داروهایی که برای افراد مبتلابه صرع تجویز می‌شود، نمونه ایرانی دارند و فقط اندکی از آن‌ها خارجی است.

 

دبیر اجرایی نخستین همایش بین‌المللی جراحی تشنج ادامه داد: از چند سال پیش اعمال جراحی نیز برای درمان تشنج به کمک این بیماران آمده است و بسیاری از آنان بهبود پیدا کردند. همچنین جراحی تشنج بر اساس یافته‌های پاتولوژی و آناتومی مغز انجام می‌شود و در هنگام جراحی راه‌های عصبی که عامل تشدید تشنج هستند، قطع می‌شوند یا قسمتی از مغز که کانون تشنج است، برداشته می‌شود.

 

نبیونی ادامه داد: نخستین همایش بین‌المللی جراحی تشنج نیز با حضور 35 سخنران داخلی و 3 سخنران خارجی و شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور در بیمارستان فیروزگر برگزار شد. همچنین بیمارستان فیروزگر به دلیل حضور اساتیدی که در این‌گونه اعمال جراحی سابقه بیشتری دارند، در حال حاضر مرکز اصلی جراحی تشنج در کشور است.

 

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: همچنین انتخاب بیمار برای جراحی تشنج در کمیسیون‌های چند تخصصی با حضور جراح مغز و اعصاب، روان‌پزشک، رادیولوژیست و نورولوژیست انجام می‌شود.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 323197
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم