• 1403/03/27 - 09:42
  • - تعداد بازدید: 215
  • - تعداد بازدیدکننده: 209
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد:

دریافت مجوز گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از شورای گسترش وزارت بهداشت

مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: گروه اخلاق پزشکی با تلاش پیگیرانه موفق به اخذ مجوز گروه اخلاق پزشکی از شورای گسترش وزارت بهداشت برای گرفتن 3 نفر دانشجویPhD اخلاق پزشکی شد.

334758.mp3 دریافت مجوز گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از شورای گسترش وزارت بهداشت

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر منیژه متولیان در تشریح دریافت مجوز گروه اخلاق پزشکی عنوان کرد: ماموریت گروه اخلاق پزشکی اعتلای هویت حرفه ای مطلوب در دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی است.

 

وی ادامه داد: اخلاق پزشکی شاخه‌ کاربردی از علم فلسفه اخلاق است که به بررسی عملکرد بالینی، پژوهشی و آموزشی حرفه مندان سلامت می‌پردازد.

 

متولیان افزود: این حوزه چارچوبی را برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل چالش های اخلاقی در عملکرد بالینی و پژوهشی در حوزه علوم پزشکی فراهم می آورد. محور اصلی اخلاق پزشکی، رعایت چهار اصل مبنایی اخلاق زیستی شامل احترام به اتونومی، عدم آسیب‌رسانی، سود‌ رسانی و عدالت است که می تواند حرفه مندان سلامت را در تصمیم گیری پیرامون چالش های اخلاق پزشکی در عملکرد حرفه ای روزمره راهنمایی کند.

 

مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران در معنای کلی، علم اخلاق پزشکی نوین با رویکرد ایجاد گفتمان اخلاقی وافزایش پایبندی حرفه مندان به رعایت استانداردهای اخلاقی درحوزه نظام سلامت، دانست که تلاش می کند کیفیت خدمات بیمارمحور را ارتقا دهد.

 

متولیان؛ ماموریت گروه اخلاق پزشکی را اعتلای هویت حرفه ای مطلوب در دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی دانست و افزود: این گروه موظف است که در کنار هویت علمی دانشجویان، هویت اخلاقی آنان را نیز بر پایه یک بینش صحیح و دقیق علم اخلاق پزشکی تقویت و اصلاح کند تا با برقراری ارتباط حرفه ای مناسب و درک و تحلیل دقیق مسائل و معضلات اخلاقی، در موارد لزوم، بهترین تصمیم و اقدام را برای گیرندگان خدمات نظام سلامت انجام دهند.

 

وی گفت: آموزش دانشجوی دکتری اخلاق پزشکی در کنار آموزش حرفه مندان برای خدمت رسانی در حوزه های دانشگاهی در سراسر کشور، امکان یافتن و تقویت چالش های تحقیقاتی و فکری و تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله را فراهم می کند. همچنین فرصت ارتباط با کارشناسان و پژوهشگران در حوزه اخلاق پزشکی فراهم می شود و به همکاری و پیشرفت حرفه ای منجر خواهد شد.

 

متولیان تصریح کرد: فارغ التحصیلان این رشته می توانند از طریق تخصص کسب شده، بینش های ارزشمندی درخصوص مسائل جامعه ارائه دهند و توانایی تفکر انتقادی را تقویت کنند.

 

وی در پایان با آرزوی موفقیت در تربیت بهترین متخصصین اخلاق پزشکی کشور برای همکاران خود از اعضای گروه اخلاق پزشکی، برای پی گیری های مجدانه آنان قدردانی کرد.

 

 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 334758
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرجان خرم
خبرنگار:

مرجان خرم