• 1401/10/12 - 12:00
  • - تعداد بازدید: 11
  • - تعداد بازدیدکننده: 11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت از نمایشگاه فن بازار سلامت:

دستاوردهای نوین فناوری در پیشگیری از بیماری ها بسیار موثر است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات دانش بیان هفتمین رویداد فن بازار سلامت گفت: خلاقیت پژوهشگران و فناوران در بحث پیشگیری و مبارزه با بیماری ها قابل توجه است.

9744.mp3 دستاوردهای نوین فناوری در پیشگیری از بیماری ها بسیار موثر است

دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در زمینه استفاده از ظرفیت فناوری در حوزه بهداشت به خوبی عمل کردند و ما شاهد نوآوری در تولید محصولات سلامت محور برای پیشگیری، تشخیص و مبارزه با بیماری ها هستیم.

وی به تاثیر محصولات دانش بنیان برای مبارزه با بیماری های واگیر به ویژه کرونا اشاره کرد و افزود: با حمایت و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه تولیدات داخلی، کشور به محصولات وارداتی در زمینه نظام سلامت نیازی ندارد.

فرشیدی با اشاره به نقش مهم فناوری تصریح کرد: دستاورهای خوبی در زمینه بهداشت محیط، محیط زیست و بحث تغذیه کسب شده است که این موضوع نشان می دهد دانشگاه های علوم پزشکی، نیاز کشور را به خوبی درک کرده اند.

وی با اشاره به نتایج ارزشمند ادغام آموزش و بهداشت و درمان عنوان کرد: در این بازدید ، مشکلات شرکت های دانش بنیان بررسی و ارزیابی شد که تامین اعتبار لازم برای فرآیند تولید محصولات از مهمترین مباحث این حوزه است.

معاون وزیر بهداشت در پایان خواستار فرهنگ سازی وسیع و اطلاع رسانی عمومی در سطح جامعه شد و افزود: برای توسعه فناوری و پژوهش و افزایش میزان مشارکت مردم  در زمینه تولید محصولات دانش بنیان، باید این امر انجام شود.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 9744
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرضیه  رهنورد
خبرنگار:

مرضیه رهنورد

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید