• 1402/11/30 - 12:00
  • - تعداد بازدید: 256
  • - تعداد بازدیدکننده: 247
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
برای ارائه خدمات نوین سلامت روان به شهروندان تهرانی انجام می‌شود

راه‌اندازی مراکز جدید سراج از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایتخت

مراکز جدید سراج برای ارائه خدمات نوین سلامت روان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران راه اندازی می‌شود.

324030.mp3 راه‌اندازی مراکز جدید سراج از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایتخت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه در نشست ارائه گزارش عملکرد مراکز سراج معاونت بهداشت این دانشگاه عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها برای پیشگیری در حوزه سلامت روان نتایج خوبی خواهد داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه درخصوص راه اندازی دو مرکز جدید سراج در دو منطقه 9 و 18 شهرداری تهران توصیه‌هایی ارائه کرد و افزود: این طرح با توجه به تاکیدات دولت باید به خوبی اجرا شود.

 

در ادامه دکتر سید محمد طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با تشریح عملکرد مرکز سراج این دانشگاه در شهرستان بهارستان عنوان کرد: طرح سراج از اولویت‌های دولت است و باید یک صد مرکز سراج برای ارائه خدمات نوین سلامت روان در کشور راه اندازی شود که دانشگاه علوم پزشکی ایران براساس تعهدات جمعیتی، راه اندازی سه مرکز سراج بر عهده این دانشگاه است.

 

طباطبائی ادامه داد: نخستین مرکز سراج دانشگاه علوم پزشکی ایران که در شهرستان بهارستان فعال است از جمله مراکز نمونه کشوری است و در این راستا دو مرکز سراج در مناطق 9 و 18 تهران نیز راه اندازی خواهد شد تا غربالگری اختلال روان، مشاوره و خدمات مددکاری اجتماعی از سوی پزشکان دوره دیده ارائه شود و در مراحل بعد افراد به روانپزشک ارجاع شوند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: خدمات مراکز سراج در قالب تیم‌های همکار با فرمانداری‌ها به گروه‌های هدف ارائه می‌شود، براین اساس روانپزشک این مراکز از ضریب k تامین خواهد شد و اعتبارات مالی سه مرکز سراج این دانشگاه نیز از اعتبارات وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران تامین می‌شود، همچنین از اعضای هیئت علمی نیز برای آموزش نیروها در این طرح دعوت می‌شود.

پایان مطلب//

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 324030
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

تصاویر