• 1402/12/09 - 13:32
  • - تعداد بازدید: 162
  • - تعداد بازدیدکننده: 160
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر سیدمحمد طباطبائی به مناسبت روز ملی بهداشت محیط مطرح کرد

رتبه نخست خوداظهاری بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در کشور/225هزار بازدید بهداشت در 11ماه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت روز ملی بهداشت محیط با اشاره به کسب رتبه نخست در پوشش خودکنترلی و خوداظهاری بهداشتی این دانشگاه در سطح کشور از 225 هزار بازدید تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مدت 11 ماه خبر داد.

324450.mp3 رتبه نخست خوداظهاری بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در کشور/225هزار بازدید بهداشت در 11ماه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران؛ دکتر سیدمحمد طباطبائی معاون بهداشت دانشگاه، به مناسبت روز ملی بهداشت محیط (11 اسفند) عنوان کرد: روز ملی بهداشت محیط یادآور تلاش های شبانه روزی مدیران و کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت در نظام سلامت است. عزیزانی که مشقت های فراوان این حرفه را تقبل کرده و برای توسعه سلامت در جامعه تلاش می‌‌کنند تا جامعه به سطح بالاتری از رفاه و زندگی سالم با امید به زندگی مطلوب برسد.

 

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر، نقش بهداشت محیط در کنترل و مهار اپیدمی کرونا، بی بدیل بوده و از این ظرفیت و توانایی برای سایر فعالیت ها از جمله مدیریت بهداشتی تجمعات و کنترل ناقلین که نیاز است جامعه برای مقابله با پشه آلوده آئدس آمادگی داشته باشد استفاده خواهد نمود. همینطور مشارکت در تامین بهداشت انتخابات و فراهم کردن محیط امن به لحاظ بهداشت و سلامت در مراکز تهیه و توزیع ارائه دهنده خدمات به روزه داران در ماه مبارک رمضان و مصادف شدن این ایام با سفرهای نوروزی و به تبع آن کنترل بهداشتی هتل ها و اقامتگاه ها و مراکز بین راهی و ترمینال ها از دیگر اقداماتی است که این عزیزان و خانواده آن ها درگیر خواهد کرد.

 

طباطبائی با اشاره به بهره مندی از مشارکت های اجتماعی و مباحث علمی و مهارتی به عنوان عمده ترین برنامه های بهداشت محیط در حوزه معاونت بهداشت و مراکز و شبکه های بهداشتی درمانی ادامه داد: در سالی که رهبر معظم انقلاب از مسئولین جهاد تبیین را مطالبه فرمودند چند فعالیت عمده گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه را طی 11 ماه اخیر به شرح زیر اعلام کرد.

 

- بالغ بر 225 هزار بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

- معرفی 8 هزار و 500 امکنه به قوه قضائیه و برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی که قریب سه هزار مورد به تعطیلی موقت (پلمب) منجر شده

- کشف و از دسترس خارج کردن بیش از 115 تن مواد غذایی غیرمجاز که از 49 کارگاه زیرزمینی کشف شده است

- کسب رتبه نخست در پوشش خودکنترلی و خوداظهاری بهداشتی در سطح ایران

- برقراری نظام رصد و پایش در حوزه مواد غذایی عرضه شده در سطح عرضه با هدف ناامن سازی فعالیت متخلفان بهداشتی

- استفاده از مشارکت ادارات با تحقق گشت های مشترک

- بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی در موضوعات غیرحاکمیتی

- بالغ بر 3600 نمونه برداری و آزمایش میکروبیولوژیک و 232 هزار کلرسنجی از آب شرب مناطق شهری و روستایی

- مشارکت فعال در برنامه ها و مناسبت های ملی و مذهبی از جمله پویش ملی دیابت و فشارخون بالا.

 

وی با آرزوی کاهش تخلفات بهداشتی و افزایش مشارکت اجتماعی و تحقق وظایف همه دستگاه های اجرایی در استقرار ضوابط بهداشتی؛ فعالیت های بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران را افتخار آمیز توصیف کرد افزود: با تبریک روز ملی بهداشت محیط به همه فعالین این عرصه، برای همه همکاران حوزه بهداشت آرزوی سلامتی، تندرستی و توفیق خدمت بیشتر را دارم.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 324450
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر