• 1402/04/05 - 09:24
  • - تعداد بازدید: 626
  • - تعداد بازدیدکننده: 623
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرعامل اسبق بیمه سلامت ایران:

رضایت بیمه‌شده با هوشمندسازی بیمه‌ها امکانپذیر است

مدیرعامل اسبق بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه قوانین و سیاست‌های ابلاغی خوبی برای تقویت بیمه‌ها در کشور وجود دارد، گفت: جایگاه بیمه در مدیریت نظام ارجاع به عنوان شریان حیاتی نظام ارائه خدمات سلامت محسوب می‌شود.

16746.mp3 رضایت بیمه‌شده با هوشمندسازی بیمه‌ها امکانپذیر است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر محمد جواد کبیر در سومین کنگره پزشکی اجتماعی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در ایران در دوران پسا کرونا عنوان کرد: از ظرفیت‌های بیمه غفلت شده است و بیمه‌ها باید هوشمند عمل کنند.

وی ادامه داد: بیمه‌ها به عنوان نهاد اجتماعی و اقتصادی در پیشگیری و جبران خسارات باید نقش‌های حمایتی، حفاظتی و حقوقی ایفا کنند.


کبیر تصریح کرد: نگاه حمایتی بیمه‌ها ضعیف است چون نگاه اقتصادی دارند و اگر رضایت بیمه شده هدف است باید ابزارهای حمایتی به روز شود، در ایران نقش بیمه‌ها تبیین نشده ولی در 20 سال اخیر، این نگاه تبیینی در کشورهای کره جنوبی، تایلند و ترکیه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح سلامت می‌توان برای تقویت بیمه‌ها اقدام کرد، گفت: قوانین و سیاست‌های ابلاغی خوبی برای تقویت بیمه‌ها در کشور وجود دارد و باید در اجرا در نگاه‌های جزیره‌ای پرهیز کرد.

کبیر با تشریح چگونگی اجرای طرح پزشک خانواده از سال ۱۳۸۴ در کشور افزود: اجرای آزمایشی این طرح در دو استان مازندران و فارس مناسب نبود.

وی در ادامه به استراتژی برنامه پزشک خانواده به عنوان فرصتی گران‌بها برای پوشش خدمات به بیمه شده‌ها پرداخت و گفت: جایگاه و نقش بیمه در مدیریت نظام ارجاع به عنوان شریان حیاتی نظام ارائه خدمات سلامت محسوب می‌شود.

کبیر با تاکید بر انضباط بخشی در نظام ارائه خدمات مبتنی بر سطح بندی درخصوص چالش‌های پیش رو و راهکارهای قابل اجرا خاطرنشان کرد: فقدان تعریف روشن و ناکافی بودن عزم و اراده برای اصلاح نظام ارائه خدمات سلامت مشهود است، بنابراین باید نیروی انسانی متخصص در این زمینه تربیت و تقویت شود.

 

نجومی: استفاده از تجربیات کووید 19 برای بیماری‌های غیرواگیر حیاتی است

مرضیه نجومی رئیس سومین کنگره پزشکی اجتماعی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در ایران نیز به تشریح ضرورت تغییر نگرش و رویکردهای در دوران پسا کرونا پرداخت.

نجومی با تاکید بر اهمیت توجه به بیماری‌های غیرواگیر در دوران پسا کرونا عنوان کرد: بیشترین بار بیماری‌ها شامل بیماری ریوی، قلبی و عروقی و دیابت است و 70 درصد مرگ‌ها بر اثر این بیماری‌ها نیز با سطح اجتماعی و اقتصادی افراد ارتباط دارد.

وی ادامه داد: بنابراین نظام‌های سلامت در صورتی که برنامه ریزی دقیقی برای این بیماری‌ها لحاظ نکنند مجبور می‌شوند برای مراقبت‌های بیشتر در سطح فرد و جامعه هزینه‌های بالاتری متقبل شوند.

نجومی تصریح کرد: پاندمی کووید 19 نظام‌های سلامت را دستخوش تغییر کرد و نقص‌ها را نشان داد و حتی ناتوانی نظام‌های سلامت را مشخص کرد.

وی خاطرنشان کرد: شیوع پاندمی کووید 19 در زمینه بیماری‌های غیر واگیر منجر به اختلال‌هایی در زمینه چگونگی سرایت بیماری و بستری‌ها شد که متعاقبا مستندسازی این موارد برای آمادگی جهت مواجه با پاندمی‌های دیگر حیاتی است و در این زمینه تقویت شبکه‌های نظام سلامت و انجام غربالگری‌ها اهمیت دارد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 16746
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
المیرا ترنیان
خبرنگار:

المیرا ترنیان

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید