• 1402/09/25 - 09:49
  • - تعداد بازدید: 320
  • - تعداد بازدیدکننده: 301
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

روشی نوین در ارتقای کیفیت زندگی بیماران توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران

روش‌ توازن ذهن و تنفس دیافراگمی (MRDR) با هدف ارتقای کیفیت زندگی در دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه شد.

320604.mp3 روشی نوین در ارتقای کیفیت زندگی بیماران توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ دکتر مسعود اسلامی مدیر عامل موسسه مهام دانش تنفس (مدت) برای نخستین بار با بیش از 6 سال تجربه آکادمیک و کاربردی روش‌های توازن ذهن و تنفس دیافراگمی برای ارتقاء کیفیت زندگی با محوریت توانبخشی به جامعه پزشکی کشور در دانشکده توانبحشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ارائه کرد.

 

اسلامی در کارگاه آموزشی تنفس، توانبخشی و توانمند سازی ساختارهای حیاتی بدن با هدف ارتقاء کیفیت زندگی با استفاده از روش‌های توازن ذهن و تنفس دیافراگمی (MRDR) عنوان کرد: این روش در چهار حوزه بهداشت، آموزش، خدمات و تولید، برای حفظ سلامت آحاد جامعه و افزایش راندمان کاری در فعالیت‌های فردی و اجتماعی کاربردهای زیادی دارد.این روش مبتنی بر اصول حاکم بر ساختار متابولیک و تولید انرژی حیاتی (ATP) در سطح سلولی بوده که در نهایت اثرات مثبت خود را در مقیاس کلی به صورت روان تنی در افراد آشکار می سازد.

 

وی با اشاره به این مطلب که روش  (MDRD)که بخشی از آن برگفته از یوگای کلاسیک یا علمی است، به کاربردهای این روش در مدیریت استرس، توانبخشی، توانمند سازی ساختارهای حیاتی بدن در حوزه های فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، آسم و اختلالات تنفسی، بیماری‌های با منشاء نورولوژیک پرداخت.


همچنین در این کارگاه دکتر مهدی اکبری عضو هیئت علمی شنوایی شناسی دانشکده به اهمیت عصب واگ در سیستم شنوایی پرداخت.


در ادامه دکتر سید حمید رضا منوری ویروس شناس دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص اهمیت تنفس دیافراگمی در عفونت‌های ویروسی به جهت توانبخشی و توانمند سازی سیستم تنفس پس از ابتلا به ارائه مطالبی پرداخت.

 

در بخش دیگری از این کارگاه سعیده قدس  بنیان گذار خیریه کودکان مبتلا به سرطانی(محک) در طی سخنان خود اهمیت آگاهی رسانی در خصوص روش‌های(MRDR) در سطح جامعه از طریق دستگاهای مرتبط با بهداشت همگانی را مورد تاکید قرار دارد .

 

همچنین منیر ظفر نژاد  مسئول شاخه قلب انجمن فیزیوتراپی ایران به جایگاه مهم تنفس دیافراگمی و این روش در خصوص بیماران که مورد عمل قلب باز قرار گرفته اند، پرداخت و گفت: این روش باید برای آموزش برای کادر درمان به‌ویژه فیزیوتراپیست‌های قلب و بیماران پیش و پس از عمل قلب، مورد استفاده قرار گیرد.

 

در این کارگاه دکتر سید بهنام الدین جامعی رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با جمع بندی نظرات ارائه شده در این همایش تنفس دیافراگمی و ارتباط آن را با ارتقاء کیفیت زندگی به خصوص از دیدگاه علوم اعصاب مورد بررسی قرار داد.

 

گفتنی است، کارگاه آموزشی تنفس، توانبخشی و توانمند سازی ساختارهای حیاتی بدن با هدف ارتقاء کیفیت زندگی با استفاده از روش‌های توازن ذهن و تنفس دیافراگمی (MRDR) همزمان با آغاز فعالیت موسسه مهام دانش تنفس (مدت) با همکاری دانشکده علوم توانبخشی، مرکز رشد و نوآوری و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشکده علوم توانبخشی برگزار شد.

//پایان مطلب

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 320604
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
زهرا بدری
خبرنگار:

زهرا بدری

تصاویر