• 1402/04/21 - 04:07
  • - تعداد بازدید: 794
  • - تعداد بازدیدکننده: 764
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

زنگ پایان ارزیابی اعتبار بخشی موسسه ای در دانشگاه علوم پزشکی ایران به صدا درآمد

با پایان رسیدن ارزیابی اعتبار بخشی موسسه ای دانشگاه علوم پزشکی ایران دکتر رعنا کیهان منش سر تیم ارزیابان اعتبار بخشی در اختتامیه این مراسم در مورد نقاط قوت و موارد نیازمند اصلاح مشاهده شده سخنرانی کرد.

17584.mp3 زنگ پایان ارزیابی اعتبار بخشی موسسه ای در دانشگاه علوم پزشکی ایران به صدا درآمد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر رعنا کیهان منش سر تیم ارزیابان اعتبار بخشی درباره سنجش دو روزه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ارزیابان ما در 8 حوزه‌ تحت عنوان رسالت و اهداف ، مدیریت و رهبری ، منابع و امکانات، کیفیت و تعالی سازمانی، هیات‌ علمی، خدمات دانشجویی ، پژوهش فناوری و نوآوری و آموزش دانشجو تمام قسمت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران اعم از دانشکده‌ها،امکانات رفاهی دانشجویان ، هیات علمی و پرسنل و همچنین خوابگاه‌ها را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند.

کیهان منش افزود: نقاط قوت در دانشگاه علوم پزشکی ایران بسیار زیاد است. رسالت و اهداف دانشگاه به تفکیک معاونت ها با توجه به هدف دانشگاه نگارش شده است. درحوزه مدیریت و رهبری شاهد برگزاری منظم شوراهای دانشگاه، شورای هیات رییسه  و جلسات هیات امنا هستیم .

وی ادامه داد: منابع و امکانات به تفکیک دانشکده‌ها و معاونت‌ها در دانشگاه فراهم شده است. دانشکده‌ها از آزمایشگاه‌های متعدد با تجهیزات به روز برخوردارند و مراکز تحقیقاتی متعدد در دانشگاه علوم پزشکی ایران می تواند زمینه‌ساز آموزش و پژوهش در دانشگاه باشد.

کیهان منش اذعان داشت: اعضای هیات علمی علوم پایه و بالین از طریق فراخوان جذب استخدام می شوند و خدمات دانش‌آموختگان به خوبی انجام می شود. 

وی با اشاره به سامانه های فعال در دانشگاه گفت : سامانه های سعاد و طبیب به خوبی نیاز های هیات علمی را پوشش می دهد و استفاده از این سامانه ها به کمک هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران آمده است.

سرتیم ارزیابان اعتباربخشی در حوزه خدمات دانشجویی افزود : خوابگاه‌های متعدد و با کیفیتی در اختیار دانشجویان هست . همچنین سیستم خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان در زمینه های مختلف ارائه می شود. مشارکت دانشجویان در تصمیم‌گیری‌ها در کمیته تحقیقات دانشجویی  ملموس است. آیین‌نامه‌های انضباطی دقیقاً اجرا میشود و این موارد از نقاط برجسته این حوزه می باشد.

وی در مورد حوزه پژوهش فناوری و نوآوری عنوان کرد : در زمینه های حمایت ، حق مالکیت فکری و ارتباط اثربخش بین بالین و پایه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برنامه‌های بسیار خوبی انجام شده است.

کیهان منش در مورد نتیجه ارزیابی حوزه آموزش دانشجو به برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزشی به تفکیک ورودی‌ها و رشته‌ها اشاره کرد و گفت : این برنامه ریزی ها به صورت مکتوب وجود دارد و اقدامات خوبی هم درمورد اجرا و بازنگری برنامه‌های درسی در دانشکده های مختلف صورت گرفته است.

در ادامه وی به تشکیل کانون ارزیابی شایستگی مدیران در دانشگاه بسیار موثر خواند و تصریح کرد :آموزش های تخصصی که به مدیران در حوزه های درمان ، داده می شود باید الگوی دیگر دانشگاه ها باشد . امید است این آموزش ها در حوزه های آموزش و پژوهش نیز تسری یابد. 

وی از روسای دانشگاه خواست برنامه های جامعی برای جذب نخبگان در داخل و خارج از دانشگاه مدون کنند و گفت : نخبه پروری و جذب نخبگان از برنامه های مهم کشوری است و به کارگیری نخبگان در فضای دانشگاهی به رشد و ارتقا دانشگاه کمک شایانی خواهد کرد.

دکتر رعنا کیهان منش سر تیم ارزیابان اعتبار بخشی در پایان مراسم ضمن ابراز رضایت از ارزیابی های انجام شده  و همکاری های صورت گرفته با ارزیابان در مورد موارد اصلاحی افزود: امیدواریم شاهد ارتقا دانشگاه علوم پزشکی ایران با رفع موارد نیازمند اصلاحی باشیم. گفتنی است این موارد به صورت گزارش به تفکیک حوزه های مختلف از طریق مرکز ملی اعتبار بخشی به دانشگاه علوم پزشکی ایران ارسال خواهد شد.

بنا بر این گزارش ،ارزیابی فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور اعتبار بخشی موسسه‌ای در ارزیابی دو روزه توسط 8 نفر از بازرسین مرکز ملی اعتبار بخشی ایران از دانشگاه‌های اصفهان، تبریز، ارومیه و اردبیل به پایان رسید.

در مراسم اختتامیه این رویداد که با حضور دکتر عبدالرضا پازوکی رییس دانشگه علوم پزشکی ایران ، معاونین و روسای دانشگاه و ارزیابان اعتبار بخشی برگزار شد، نقاط قوت و موارد قابل اصلاح مورد بررسی قرار گرفت.

پایان مطلب.//

 

 
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 17584
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
سارا حجازی
خبرنگار:

سارا حجازی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید