• 1402/08/22 - 12:47
  • - تعداد بازدید: 408
  • - تعداد بازدیدکننده: 386
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان فرمانداری تهران

سمینار آموزشی، ورزشی بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم برگزار شد

سمینار یکروزه آموزشی-ورزشی "بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم" با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان فرمانداری تهران در اولین روز هفته ملی سلامت بانوان(سبا)، به همت دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

38316.mp3 سمینار آموزشی، ورزشی بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فاطمه رضوان مدنی مشاور ریاست دانشگاه در امور بانوان و خانواده، گفت: زنان اولین حافظان و تضمین کننده سلامت خانواده و جامعه هستند که باید به سلامت آنان در تمام ابعاد توجه کرد.

وی افزود: علیرغم اینکه امید به زندگی زنان بیشتر از مردان است، اما آسیب پذیری آنها در ابتلا به برخی بیماریهای جسمی از جمله سرطان های پستان و بیماریهای عضلانی-اسکلتی بیشتر شده است. در کشور ایران شاهد آمار بالای ابتلای زنان به این بیماریها هستیم.

دکتر رضوان مدنی ضمن ارج نهادن به خدمات ارزشمند بانوان شاغل در دانشگاه، تصریح کرد: دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه در تلاش است تا آگاهی بانوان در خصوص مراقبتهای سلامتی و نقش خود در خانواده و جامعه را ارتقاء بخشد.

دکتر فاطمه رحمانی مدیر کل دفتر امور بانوان فرمانداری؛ در سخنان خود با اشاره به ارتقاء نگرشها و باورها در مسائل مربوط به بانوان بر مبنای شناخت دقیق وضعیت زنان و ترسیم وضع مطلوب زندگی این قشر در خانواده و جامعه، جایگاه والای بانوان در دولت نهم را بیان کرد.

در این سمینار علمی-ورزشی که با رویکرد افزایش سواد سلامت بانوان شاغل در دانشگاه و با حضور اساتید هیئت علمی تراز اول دانشگاه اجرایی شد، به محورهای اقدامات و مراقبت های زیبایی، همراهی طب سنتی در سلامت بانوان، ارتقاء دانش در زمینه بیماریهای شایع بانوان از جمله سرطان سینه و بیماریهای عضلانی اسکلتی و نقش طب ورزشی در سلامت بانوان پرداخته شد.

 برنامه های جانبی شامل برپایی ایستگاههای خطرسنجی اندازه گیری شاخص توده بدنی(BMI)، فشارخون، میزان ویتامین D خون، مشاوره طب سنتی، تغذیه و روان شناسی جهت ارائه خدمات سلامت به بانوان بود. این سمینار با اجرای مسابقات دارت و فریزبی و اهدای جوایز به نفرات برتر به کار خود پایان داد.

هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا)، همه ساله با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروههای مختلف جامعه در خصوص اولویتهای سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می شود. امسال نیز این هفته در 20 لغایت26 آبان ماه برگزار می شود و با شعار "بانوی سالم، خانواده سالم، جامعه سالم" به توجه به سلامت زنان می پردازد.

پایان مطلب//

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 38316
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
المیرا ترنیان
خبرنگار:

المیرا ترنیان

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید