• 1402/03/23 - 09:37
  • - تعداد بازدید: 567
  • - تعداد بازدیدکننده: 560
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

عملیات بهداشتی و درمانی اربعین بهترین تجربه خدمات پزشکی در تجمعات جهان است

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره این اینکه عملیات بهداشتی و درمانی اربعین بهترین تجربه خدمات پزشکی در مدیریت تجمعات جهان است، گفت: در اربعین 1402 مسئولین جهانی نهادهای بین المللی امدادی اعلام آمادگی برای حضور در این راهپیمایی جهانی کردند.

16105.mp3 عملیات بهداشتی و درمانی اربعین بهترین تجربه خدمات پزشکی در تجمعات جهان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، پیرحسین کولیوند در نشست خبری سومین کنگره بین المللی سلامت در اربعین که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، عنوان کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، عملیات اجرایی امداد و نجات در اربعین را از صفر تا صد بر عهده گرفته است اما برای توفیق بیشتر در این عملیات بر همکاری و هم افزایی سازمان‌ها و گروه‌های همکار حساب کرده است.
وی بر ضرورت اتکا به کمک‌های مردمی تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از اهداف کنگره بین المللی سلامت در اربعین این است که راه‌های تقویت مشارکت مردمی را بررسی و راهکارهای جدیدی برای افزایش آن در بخش پیشگیری و هم در بخش خدمت‌رسانی ارائه کند.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همواره به دنبال افزایش هماهنگی‌های بین بخشی با سازمان‌ها و گروه‌های همکار بودیم. این همکاری مبتنی بر نیازمندی‌های امداد و درمان در راهپیمایی بزرگ اربعین است که منجر به آمادگی پاسخ در این تجمع انبوه می‌شود.
کولیوند‌ به عنوان دبیر کنگره بین‌المللی سلامت در تجمعات انبوه بر پیشگیری از مخاطرات بهداشتی و امدادی تاکید کرد: آموزش مردم در پیشگیری و کاهش تلفات در صورت بروز حوادث بسیار موثر است و جمعیت هلال احمر یکی از اهداف اصلی این کنگره را آموزش مردم برای حضور در تجمعات انبوه می‌داند.
وی گفت: راهپیمایی اربعین، بزرگترین عملیات بین‌المللی بهداشت و امداد در تجمعات انبوه برنامه‌ریزی شده است و به همین دلیل الگوی مهمی‌برای دیگر جمعیت‌های ملی در دنیاست تا از تجربیات این عملیات استفاده کنند.
کولیوند افزود: به پیشنهاد ما و استقبال فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر، در اربعین امسال تیم‌هایی از چند جمعیت‌ ملی برای آشنایی با این عملیات به ایران و عراق سفر خواهند کرد و حتی رئیس صلیب سرخ جهانی شخصا در این راهپیمایی اعلام شرکت کرده است.
وی به پیشینه این عملیات‌ها در هلال احمر ایران اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۴ پس از حادثه تلخی که برای حجاج در منا رخ داد، نخستین کتاب سلامت در تجمعات انبوه را تألیف کردیم و پس از آن در جمعیت هلال احمر مرکز تحقیقات سلامت در تجمعات انبوه راه‌اندازی شد.
کولیوند ادامه داد: پیش از این نیز هلال احمر ایران عملیات‌های بزرگی همچون تشییع جنازه حضرت امام خمینی و یا راهپیمایی‌های بزرگ روز قدس و ۲۲ بهمن را تجربه کرده‌ است.
وی تهیه دفترچه دستورالعمل‌های معاینه و ویزیت پزشکی در پاسخ به بیماری‌های شایع را گام مهمی دانست که تاکنون انجام شده و به نتیجه رسیده است.

گفتنی است، در سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین که ۱۱ تا ۱۳ مرداد ماه 1402 و پس از دهه اول ماه محرم در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود. بیش از دو هزار شرکت کننده از رشته‌های علوم پزشکی شرکت می کنند. همچنین بالغ بر ۴۰ سخنران خارجی در این کنگره سخنرانی خواهند کرد و حدود یکصد نفر نیز مهمان خارجی به عنوان شنونده حضور خواهند یافت.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 16105
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید