• 1402/09/01 - 16:07
  • - تعداد بازدید: 409
  • - تعداد بازدیدکننده: 389
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت انجام شد:

نخستین همایش و جشنواره ملی فناوری های نوین در آموزش پزشکی آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه کنگره و جشنواره ملی شیخ الرئیس در مرکز بین المللی همایش های رازی برگزار شد.

38888.mp3 نخستین همایش و جشنواره ملی فناوری های نوین در آموزش پزشکی آغاز به کار کرد
 
 
 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برنامه افتتاحیه همایش و جشنواره ملی فناوری های نوین در آموزش پزشکی (شیخ الرئیس)، روز چهارشنبه اول آذر 1402 با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت در مرکز همایش های رازی برگزار شد.
دکتر ابوالفضل باقری فرد در برنامه افتتاحیه نخستین همایش و جشنواره ملی فناوری های نوین در آموزش علوم پزشکی با بیان این مطلب که آموزش پزشکی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آموزش ها متحول شده و استفاده از فناوری های نوین  آموزش پزشکی یکی از محورهای اصلی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری است. 
وی با اشاره به این مطلب که 70 درصد تکنولوژی های نوین آموزش پزشکی بومی شده است، بیان کرد: استفاده از تکنولوژی های نوین در حوزه آموزش پزشکی کمک کننده است ولی جایگزین آموزش حضوری نمی شود. 
دکتر باقری فرد تصریح کرد: در استفاده از تکنولوژی های جدید، استفاده از فناوری های نوین هم باید آموزش داده شود و هم در کوریکولوم های درسی مورد توجه قرار گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد بیمارستان های مجازی و استفاده از شبیه سازها، ARو VR در آموزش علوم پزشکی، عنوان کرد: 200 طرح نو در نخستین همایش ملی شیخ الرئیس مطرح شده که باید روی تکنولوژی های نوین متمرکز شویم و آنها را به صورت عملیاتی و بومی پیش ببریم .
دکتر باقری فرد افزود: افتخاری بزرگ است وقتی شاهد هستیم در مناطق مختلف کشور از تکنولوژی های نوین در آموزش علوم پزشکی استفاده می شود. 
رئیس کنگره شیخ الرئیس گفت: مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی در زمینه توسعه و استفاده از تکنولوژی های نوین در سطح ملی و بین المللی بیشتر تلاش کند و در کنار سایر کارهای آموزشی و پژوهشی، از طرح های برجسته و برگزیده حمایت شود تا شاهد شکوفایی محصولات فناورانه باشیم .
همایش و جشنواره ملی شیخ الرئیس باهدف ارتقای فناوری های نوین و تعیین نقشه راه فناوری در آموزش و پژوهش، طی روزهای ۱ الی ۳ آذرماه در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار می شود. 
گفتنی است این همایش تا روز جمعه 3 آذر 1402 در مرکز همایش های رازی تهران ادامه دارد و در برنامه اختتامیه از طرح های برگزیده در زمینه استفاده و کاربرد فناوری های نوین در آموزش علوم پزشکی تقدیر خواهد شد.
پایان مطلب//
منبع وب دا
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 38888
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید