• 1403/02/11 - 08:39
  • - تعداد بازدید: 114
  • - تعداد بازدیدکننده: 106
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همکاری مشترک وزارت ارتباطات و دانشگاه علوم پزشکی ایران برای توسعه سلامت هوشمند

معاون وزیر ارتباطات در بازدید از دیتا سنتر دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به توسعه سلامت هوشمند با بهره‌گیری از اطلاعات بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی این دانشگاه تاکید کرد.

332074.mp3 همکاری مشترک وزارت ارتباطات و دانشگاه علوم پزشکی ایران برای توسعه سلامت هوشمند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی در نشست و بازدید علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات از دیتا سنتر این دانشگاه عنوان کرد: هوش مصنوعی مهمترین اولویت دانشگاه در سال جاری است، موضوع هوش مصنوعی و پیگیری آن در جلسات هفتگی هیئت رئیسه مطرح می‌شود.

 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران باید دانشگاه پیشرو در حوزه هوش مصنوعی و سلامت شود، تلاش‌های خوبی نیز تاکنون انجام شده و در حوزه زیر ساختی نیاز به کمک وزارت ارتباطات است. اطلاعات خوبی نیز در حوزه سلامت وجود دارد که نیازمند به اشتراک گذاری و بهره برداری علمی است.

 

در این نشست علی‌اصغر انصاری معاون وزارت ارتباطات نیز عنوان کرد: مسیر توسعه هوش مصنوعی در دانشگاه کاملا مشخص است، با توجه به اینکه ماهیت تحقیقاتی در دانشگاه بیشتر است می‌تواند به توسعه هوش مصنوعی در سلامت کمک بیشتری کرد.

 

انصاری خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در حوزه سلامت؛ بحث اطلاعات است، اطلاعات بسیار زیادی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی وجود دارد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان استفاده بسیار خوبی از آنها انجام داد. براین اساس ایجاد یک مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در سلامت برای دانشگاه فرصت مناسبی برای توسعه سلامت هوشمند خواهد بود.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 332074
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

تصاویر