• 1401/09/23 - 14:09
  • - تعداد بازدید: 674
  • - تعداد بازدیدکننده: 669
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کادر درمان در کرونا با وجود همه خطرها کنار مردم ماندند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: کادر درمان در شرایط سخت کرونایی با وجود همه خطرها، کنار مردم ماندند و در خدمت به بیماران کوتاهی نکردند.

8914.mp3 کادر درمان در کرونا با وجود همه خطرها کنار مردم ماندند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی چهارشنبه بیست و سوم آذر 1401 در یادواره شهدای مدافع سلامت تهران بزرگ اظهار کرد: روزهای تلخ کرونا فراموش نشدنی است؛ روزهایی که هموطنانمان در شرایط سخت با ویروس ناشناخته کرونا دست و پنجه نرم می کردند و برخی از آنان نیز به رحمت خدا رفتند.

وی با اشاره به خدمات فراوان پزشکان و پرستاران در دوران دفاع مقدس، ادامه داد:  همه گیری کرونا فرصتی دوباره برای کادر درمان بود که در جبهه ای دیگر خدمتگزار مردم باشند.

پازوکی با بیان اینکه کار با لباس های مخصوص آزار دهنده، اوج ایثار کادر درمان در شرایط سخت کرونایی بود، افزود: این عزیزان در روزهای کرونایی با وجود اینکه می دانستند که خودشان و خانوادهایشان در معرض خطر قرار هستند اما در خدمت به بیماران کوتاهی نکردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران یاد شهید مدافع سلامت دکتر ولی الله حسنی؛ متخصص بیهوشی را گرامی داشت و گفت: این استاد تا آخرین لحظه در کنار بیماران کرونایی ماند و در نهایت افتخار شهادت نصیبش شد.

وی از دکتر محمود پویانی راد؛ متخصص بیهوشی، دکتر منوچهر حاجی آقا شهرستانی؛ متخصص جراحی عمومی و علی جعفر نیک پی؛ کارشناس هوشبری دیگر شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران به نیکی یاد کرد و در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که امانتدار خوبی برای میراث همه شهدا باشیم.

دکتر حسین قناعتی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: شهادت توفیقی است برای کسانی که مرگ در راه خدا را انتخاب می کنند.

وی کار برای خدا را از آموزه های امام خمینی (ره) دانست و افزود: حضور جدی مردم برای خدمت به همنوع و بدون ترس از مرگ در دوران کرونا از ویژگی های منحصر به فرد هموطنان ایرانی است.

قناعتی بر تاکید بر اهمیت توجه به معنویت در کنار علم و دانش، گفت: چند دهه قبل پزشکان هندی و پاکستانی، بیماران ایرانی را درمان می کردند اما امروز شاهد هستیم که افراد خارجی برای درمان کشور ایران را انتخاب می کنند.

وی افزود: با همه پیشرفت ها همچنان مشکلاتی وجود دارند که من باور دارم که تنها با تغییر نگاه به مسائل آنها نیز حل می شوند.

یادواره شهدای مدافع سلامت تهران بزرگ با عنوان لاله های آسمانی چهارشنبه 23 آذر ماه 1401 با حضور خانواده شهدا در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 8914
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
حسین دزفولی
خبرنگار:

حسین دزفولی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید