• 1402/10/25 - 14:34
  • - تعداد بازدید: 140
  • - تعداد بازدیدکننده: 133
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کسب جایزه ملی وجدان محیط زیست برای دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان تنها سازمان و نهاد دانشگاهی در سطح کشور در دومین جشنواره جایزه ملی وجدان محیط زیست در هفته هوای پاک و سالروز ملی شدن جنگل‌ها موفق به کسب جایزه ملی و نشان تقدیر شد.

322319.mp3 کسب جایزه ملی وجدان محیط زیست برای دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، جشنواره جایزه ملی وجدان محیط زیست با مشارکت سازمان محیط زیست، شهرداری تهران، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های حوزه منابع طبیعی و محیط زیست از جمله دفتر آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با هدف آگاهی افزایی، فرهنگ سازی و با محوریت نگاه جامع و یکپارچه به مقوله محیط زیست و سلامت با پذیرش 53 دستاورد و اقدام محیط زیستی برگزار شد و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران به‌ عنوان تنها دانشگاه در این حوزه موفق به کسب جایزه ملی و نشان تقدیر از این جشنواره شد.

 

همچنین در این مراسم صیاد سرپرست مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران به‌عنوان نماینده از سوی دکتر پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران برای کسب این جایزه ملی و نشان تقدیر حضور یافت.

 

سرپرست مدیریت امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: یکی از مهمترین نگرانی‌های قرن حاضر مشکلات زیست محیطی است که رشد صنعت و جمعیت منجر به افزایش آلاینده‌ها و ایجاد تغییرات اقلیم و آلودگی منابع زیستی (آب، هوا و خاک) در محیط زیست شده است. از آنجاییکه محیط زیست از ارکان تاثیرگذار بر سلامت انسان‌ها است، در معرض قرار گرفتن آلاینده‌های محیطی نظیر فلزات سنگین، سموم، گازهای آلوده کننده و مواد آلی مقاوم باعث ایجاد اختلال شده است که می تواند اثرات سوء بر سلامت انسان داشته باشد. از جمله اثرات بهداشتی آلاینده های مذکور می‌توان به اختلال در سیستم ایمنی - عصبی، ناتوانی‌های جسمی و ذهنی، ایجاد مشکلات تنفسی، قلبی عروقی، متابولیکی، دیابت، چاقی و سرطان ها اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: براین اساس دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به ماهیت ساختاری خود می‌توانند نقش به‌سزایی در همگرایی سلامت انسان با مبحث محیط زیست داشته باشند.

 

صیاد خاطرنشان کرد: مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز همسو با اهداف کلان دانشگاه برای رسیدن به مبحث توسعه پایدار و شعار دانشگاه سبز و با توجه به نوع خدمات ارائه شده در این مدیریت، در زمینه فضای سبز، مدیریت انرژی، فاضلاب و تصفیه فاضلاب، سلامت و ایمنی کارکنان و کاهش مخاطرات زیست محیطی از طریق اجرای الزامات زیست محیطی و در بلند مدت دستیابی به 14000 ISO ، استاندارد سازی ابنیه و تأسیسات خود از طریق ایجاد کمیته HSE به تمام موارد مرتبط با محیط زیست رسیدگی می‌کند.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 322319
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

تصاویر