دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • آموزش
  • گروه‌های آموزشی
  • پژوهش
  • اساتید
  • دانشجویان
  • کارکنان
  • روابط عمومی
  • فناوری اطلاعات
 
 به روزرسانی: 1401/3/7

بازدیدهای 24 ساعت گذشته: 23550
بازدیدهای روز جاری: 23550
کاربران حاضر در پایگاه: 1

 

ارتقاء هیئت علمی

 | تاریخ ارسال: 1398/11/27 | 
شرح وظایف واحد ارتقاء :
پیگیری و انجام امور مرتبط با ارتقاء اعضاء هیئت علمی
 
مدارک لازم جهت ارتقاء عضو هیئت علمی
۱- اخذ امتیاز فعالیت های فرهنگی (ماده ۱) از کمیسیون ماده یک دانشگاه (جهت اخذ امتیاز مربوطه، مدارک لازم را به معاونت آموزشی دانشگاه تحویل دهید)
مدارک لازم: جداول شماره ۱ الی ۹ ارتقاء - گواهی کارگاه های فرهنگی -  آخرین حکم حقوقی - اولین حکم حقوقی جهت ارتقاء به دانشیاری / حکم ارتقاء به دانشیاری جهت ارتقاء به استادی - یک قطعه عکس و سایر مدارک مرتبط با فعالیت های فرهنگی (در صورت وجود)
۲- اخذ تائیدیه هیئت اجرایی جذب اعضاء هیئت علمی دانشگاه (پس از صدور معرفی نامه از سوی دانشکده، به آدرس Jazb.iums.ac.ir مراجعه و در قسمت جذب هیئت علمی/ فرم های ثبت نام، فرم شماره ۱ را تکمیل و به همراه یک قطعه عکس به واحد جذب ستاد تحویل دهید.)
۳- ارائه گواهی شرکت در کارگاه های روش تحقیق مقدماتی و روش تدریس مقدماتی (مربوط به بازه زمانی همان مرتبه) (طبق لینک شرایط عمومی ارتقاء)
۴- ارائه گواهی شرکت در دوره های توانمندسازی دانشگاهی (حداقل دو کارگاه)(طبق لینک شرایط عمومی ارتقاء)
۵- تسلط به زبان خارجی به تناسب رشته مربوطه (طبق لینک شرایط عمومی ارتقاء)
۶- ارائه گواهی شرکت در کارگاه نحوه استفاده از منابع الکترونیک (طبق لینک شرایط عمومی ارتقاء)
۷- نامه رسمی موافقت مدیر گروه
۸- نامه رسمی شورای بیمارستان (اعضاء هیئت علمی بالینی)
۹- کپی آخرین حکم ارتقاء (برای ارتقاء به مرتبه استادی)
۱۰- کپی (شناسنامه، کارت ملی) و یک قطعه عکس
۱۱- کپی آخرین حکم عضو هیئت علمی
۱۲- جداول ارتقاء تکمیل و تایپ شده (به صورت دفترچه سیمی شده) که به تائید مدیر گروه رسیده باشد.
 - فرم های تکمیل شده دست نویس و یا مخدوش (دارای خط خوردگی، لاک گرفتگی و...) فاقد اعتبار بوده و لذا از پذیرش و ثبت آن در کمیته منتخب دانشکده خودداری می شود.
۱۳ -در صورت وجود فعالیت های دانش پژوهی، ارائه گواهی مربوطه از سامانه ملی فعالیت های نوآورانه و دانش پژوهی آموزشی وزارت بهداشت
۱۴- وجود حداقل یک مقاله چاپ شده انگلیسی تحقیقی ISI یا Pubmed به عنوان نویسنده اول یا مسئول (جهت ارتقاء از استادیاری به دانشیاری)
۱۵- وجود حداقل سه مقاله چاپ شده انگلیسی تحقیقی ISI یا Pubmed به عنوان نویسنده اول یا  نویسنده مسئول (جهت ارتقاء از دانشیاری به استادی)
۱۶- مشارکت در انتشار حداقل شش مقاله جهت ارتقاء از استادیاری به دانشیاری 
۱۷- مشارکت در انتشار حداقل هشت مقاله جهت ارتقاء از دانشیاری به استادی
۱۸- وجود حداقل یک مقاله فارسی در هر مرتبه ارتقاء
۱۹ - یکی از موارد ذیل جهت ارتقاء به استادی :
- وجود حداقل یکی از سه مقاله شرطی بند ۱۵ با IF مساوی دو یا بالاتر
- یکی از مقالات بند ۱۵ حداقل ۲۰ ارجاع در Scopus داشته باشد.
- h-index حدقل ۶ از Scopus
- هر سه مقاله بند ۱۵ دارای IF حداقل ۱.۵ باشند.
۲۰- سی دی، شامل فایل های های ( الف- فایل word تایپ شده جداول ارتقاء  ب- فایل pdf کلیه مقالات انگلیسی و فارسی  ج- یک قطعه عکس پرسنلی )
۲۱- مستندات مربوط به تک تک مقالات (پرینت مقاله کامل، پرینت محل ایندکس مقالات، پرینت IF، نامه پذیرش و متن مقاله پذیرش شده در صورت داشتن مقاله پذیرش شده)
۲۲- اخذ H Index از سایت Scopus و Google Scholar (پیرو مصوبه مورخ ۸/۳/۹۵ هیئت ممیزه دانشگاه، از ابتدای مهر ماه سال ۹۵، H-Index از سایت Scopus برای متقاضیان ارتقاء به دانشیاری حداقل ۳ و برای متقاضیان ارتقاء به استادی حداقل ۵ مورد قبول خواهد بود.)
۲۳- مستندات مربوط به پایان نامه ها (کپی صفحه اول پایان نامه و صورتجلسه دفاع)(امتیاز سرپرستی پایان نامه برای دانشیاری حداقل ۱۰ و برای استادی حداقل ۱۵ مورد قبول است)
۲۴- تکمیل صحیح فرم مربوط به مقالات و خلاصه مقالات
۲۵-وجود مستندات مربوط به خلاصه مقالات
۲۶-نامه داوری طرح های پژوهشی، پروپوزال، پایان نامه از معاونت پژوهشی دانشگاه/دانشکده (در صورت وجود)
۲۷-نامه داوری مقالات بر طبق ساعت یا تعداد آن از سر دبیر مجله (در صورت وجود)
۲۸-تائیدیه هیئت بورد یا هیئت ممیزه مرکزی یا معاونت پژوهشی وزارت بهداشت در صورت انجام فعالیت های خاص (ماده ۳ - بند ۸ آیین نامه ارتقاء)
۲۹-در صورت تالیف، اخذ گواهی امتیاز کتاب از شورای نشر دانشگاه (معاونت پژوهشی دانشگاه)
۳۰- مستندات مربوط به فعالیت های علمی – اجرایی (کپی ابلاغ ها از مراجع معتبر مربوطه)
لازم به ذکر است:
۱- ایمپکت فاکتور و ایندکس ذکر شده در سایت مجلات مورد قبول نیست.
۲- وجود Dupplicate در مقالات منجر به تعویق بررسی پرونده بین شش ماه تا یکسال و درج در پرونده عضو هیئت علمی و حذف هر دو مقاله می شود.
۳- عضو هیئت علمی متقاضی ارتقاء مرتبه، قبل از ارائه مدرک به واحد ارتقاء دانشکده، مقالات خود را با آخرین ویرایش فهرست نشریات نامعتبر خارجی ارزیابی و پس از حذف آن ها مدارک را تحویل نماید.
۴- سرپرستی پایان نامه های سایر دانشگاه ها به شرطی قابل محاسبه می باشد که مقاله ای از آن تولید شده باشد.
۵-  تحویل مدارک به منزله حائز شرایط ارتقاء بودن نیست و بعد از بررسی مدارک، نتیجه اعلام می گردد.
۶- مقاله منتج از پایان نامه شخص متقاضی مورد قبول نیست.

 

دفعات مشاهده: 1727 بار   |   دفعات چاپ: 136 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

امور هیأت علمی

 | تاریخ ارسال: 1397/12/18 | 
  • معرفی:
با راه‌اندازی سامانه عملکرد آکادمیک دانشگاه (سعاد) از اوایل سال ۱۳۹۴، ارزشیابی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، اجرایی و درمانی اعضای هیات علمی این دانشکده به صورت منظم و ماهانه انجام می‌پذیرد. همچنین بر اساس گزارشات حاصل از این سیستم، ترفیع سالانه اعضای هیات علمی نیز در کمیته ترفیع دانشکده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.لازم به ذکر است این ارزشیابی پیشتر توسط سیستم ارزشیابی شعاع وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت می‌گرفت.
  • کارشناس: خانم محمودی

شرح وظایف:
  1. نظارت و بررسی ارزشیابی اعضای هیات علمی (سامانه سعاد)
  2. برگزاری جلسات کمیته ترفیع دانشکده و ارسال مدارک جهت ترفیع پایه سالانه و تشویقی اعضای هیات علمی
  3. اطلاع رسانی مناسب به اعضا هیئت علمی در مورد مقررات و فرآیندهای ارزشیابی، ترفیع و ارتقاء
  4. تهیه اطلاعات و آمار به روز اعضای هیات علمی
  5. همکاری با کارگزینی (هیات علمی) در انجام امور مربوطه
  • آیین نامه ها:
  1. آیین‌نامه اداری، استخدامی اعضای هیات علمی لینک
  2. دستورالعمل معادل سازی و محاسبات امتیازات دانش پژوهش آموزشی لینک
  3. دستورالعمل ترفیع سالانه و تعیین رکورد علمی لینک
  4. شیوه نامه اجرایی ارتقاء لینک
  5. چک لیست ارتقاء لینک
  6. اصلاحیه زبان لینک
  7. آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی لینک
  8. دستورالعمل هیات اجرایی جذب لینک
  9. حداقل امتیاز مورد نیاز در سعادلینک
  10. معادل‌سازی فعالیت‌های اعضای هیات علمیلینک
  11. آیین نامه جامع اعضای هیئت علمی لینک
  12. گزارش فعالیت های آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی لینک
  13. دستورالعمل ترفیع سالانه و تعیین رکودعلمی لینک
  • فرم ها:
  1. فرم اطلاعات عضو هیات علمی -آموزشی لینک
  2. فرم اطلاعات عضو هیات علمی -پژوهشی لینک
  3. فرم ریز امتیازات ارتقاء لینک
  4. فرم ترفیع پایه تشویقی ۵ سال خدمت لینک
  5. فرم ترفیع پایه ماموریت آموزشی لینک
  6. جداول ارتقاء لینک
  • فرایندها: 
  1. فرایند ارزشیابی ماهانه فعالیت های آموزشی، پژوهشی، اجرایی اعضای هیات علمی دانشکده طب سنتی(لینک)
  2. فرایند ترفیع سالانه اعضای هیات علمی دانشکده طب سنتی (لینک)
  3. فرایند جذب اعضای هیات علمی دانشکده طب (لینک)
  4. سامانه  عملکرد آکادمیک دانشگاه(سعاد)
  5. فرآیند ارتقائ اعضای هیئت علمی لینک
 
 

دفعات مشاهده: 2912 بار   |   دفعات چاپ: 233 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر