دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • معاونت آموزشی
  • گروه‌های آموزشی
  • پژوهش
  • اساتید
  • دانشجویان
  • کارکنان
  • روابط عمومی
  • فناوری اطلاعات

دفتر توسعه آموزش(EDO)

معرفی دفتر
  • دفتر توسعه آموزش دانشکده طب سنتی از تیر ماه سال ۱۳۹۵ همزمان با سال افتتاح آن دانشکده، در راستای اهداف دفتر معاونت برنامه ریزی و توسعه آموزش دانشگاه و با هدف نیل به آشنایی و بهره وری از بهترین کیفیت در برنامه ریزی آموزشی در گروه های مختلف آموزشی این دانشکده، زیر نظر مرکز توسعه و مطالعات دانشگاه، آغاز بکار کرد.

اعضا دفتر:
مدیر دفتر : خانم دکتر الهام اختری
اعضای واحد دانش پژوهی آموزشی: دکتر بهاره سادات یوسف ثانی، دکتر سمیه ماهرو زاده و دکتر آسیه شجاعی
کارشناس دفتر: خانم  غیبی
کارشناس اعتباربخشی: مه سیما عبدلی
 
وظایف:

۱.
برنامه ریزی آموزشی   
  • ارائه مشاوره در تدوین برنامه‌های آموزشی
  • نیازسنجی و بررسی امکان ایجاد رشته‌های جدید یا تلفیقی
  • شناسایی و معرفی فن‌آوری های جدید آموزشی
  •  تشکیل کمیته جهت تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی
  • مطالعه در بهترین برنامه‌های آموزشی در داخل و خارج از کشور و بکارگیری آنها
  • برگزاری جلسات هم‌اندیشی در حیطه آموزش
  • جلب مشارکت اعضای هیئت علمی در توسعه برنامه‌ریزی آموزشی
۲.ارزشیابی
  •  تدوین برنامه ارزشیابی طبق برنامه ارزشیابی EDC دانشگاه
  •  اجرای ارزشیابی ۳۶۰ درجه اساتید
  • اجرای ارزشیابی ۳۶۰ درجه دانشجویان
  • ارزیابی اخلاق حرفه‌ای دانشجویان

 ۳.ارزشیابی سؤالات امتحان
  • نظارت، ارزشیابی و تحلیل آزمون‌ها لینک
  • آیتم آنالیز و اعلام نتایج به اساتید جهت طراحی سؤالات امتحانی استاندارد
  • تهیه بانک سوالات  ​

۴.تشکیل مرکزآزمون
  • تشکیل کمیته اجرایی
  • تشکیل کمیته علمی گروه طب سنتی
  • تهیه شیوه نامه مرکز آزمون
  • تهیه بانک سوالات امتحان جامع طب سنتی و سایر امتحانات این رشته (در دست اجرا است)

۵.توانمندسازی اعضای هیئت علمی
  • نیاز سنجی از اعضای هیئت علمی
  • برگزاری دوره ها و کارگاه‌های مورد نیاز
  • برگزاری جلسات هم اندیشی در حیطه آموزش
  • جلب مشارکت اعضای هیئت علمی در توسعه برنامه ریزی آموزشی
  • نیاز سنجی از اعضای هیئت علمی
  • برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش مورد نیاز

۶.پژوهش در آموزش
  • برنامه‌ریزی در توسعه کاربرد پژوهش در آموزش
  • جلب همکاری اساتید و دانشجویان در این راستا
  • تهیه دو پروپوزال پژوهش در آموزش
  • نظرسنجی از اساتید در مورد عناوین پیشنهادی و محدودیت‌های موجود


۷.لاگ بوک
از سال ۹۵ شروع شده و هر سال بازنگری می‌شود ومورد پیگیری الکترونیک قرار می‌گیرد و از نیمسال اول سال تحصیلی ۹۸-۹۹  به طور کامل راه اندازی شد.

۸.
اعتباربخشی
  • شروع فعالیت از سال ۹۶ می‌باشد
فعالیت‌ها:
  • تکمیل کلیه مدارک و ارسال به دانشگاه (اردیبهشت ۹۸ انجام شد )
۹.جزوات
نحوه طراحی سؤالات امتحانی و استفاده از چک لیست میلمن لینک
روش‌های ارزشیابی دانشجو لینک
آیتم آنالیز لینک



۱۰. فرم‌ها و فرایندها:
فرم‌های ارزشیابی اساتید تئوری لینک
فرم‌های ارزشیابی اساتید عملی لینک
فرم ارزشیابی مدیر گروه از اعضای هیئت علمی لینک
فرم ارزشیابی معاون آموزش از مدیر گروه لینک
فرم طرح درس لینک
فرم طرح دوره لینک
فرم COURSE EVALUATION لینک     لینک۲
فرم اخلاق حرفه‌ای اساتید لینک
فرم اخلاق حرفه ای دانشجویان لینک
فرایند روش تدریس اساتید لینک
فرایند ارزشیابی ۳۶۰ درجه ای اساتید لینک
فرایند ارزشیابی ۳۶۰ درجه ای دانشجویان لینک
فرایند تشویق براساس ۳۶۰ درجه لینک
فرایند ارزیابی برنامه درسی لینک
فرایند پایش تحصیلی دانشجویان لینک
فرایند لاگ بوک لینک
فرایند آیتم آنالیز لینک

۱۱.شیوه نامه ها:
  • شیوه‌نامه مرکز آزمون و ارزشیابی دانشجو - دانشکده طب ایرانی
  • آیین نامه وظایف دفاتر توسعه آموزش دانشگاه و دانشکده  لینک



 

دفعات مشاهده: 3856 بار   |   دفعات چاپ: 218 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر