• 1402/05/28 - 11:48
  • - تعداد بازدید: 522
  • - تعداد بازدیدکننده: 505
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز مرحله دوم طرح حامیم در دانشگاه علوم پزشکی ایران

دومین دوره طرح حامیم (حلقه های میانی) بیست و هشتم مرداد 1402 در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد.

19104.mp3 آغاز مرحله دوم طرح حامیم در دانشگاه علوم پزشکی ایران
به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام احمدی؛ معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح حامیم ضمن بیان اهداف و ویژگیهای این طرح، به توضیحاتی پیرامون بیانیه گام دوم پرداخت.
 
وی  با استناد به سخنان رهبر انقلاب اظهار کرد: تعامل بین حاکمیت و مردم بر عهده حلقه‌های میانی است و مهمترین ویژگی این حلقه‌ها، پرورش و تربیت جوانان متعهد، انقلابی، پرشور، با انگیزه و خلاق است.
 
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به محتوای آموزشی این دوره نیز اشاره کرد و گفت: سرفصل های این دوره شامل مباحث معارفی، نشست های تحلیل سیاسی و کارگاه های مهارت افزایی هستند.
 
در ادامه دکتر فاطمه سرو؛ سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تشکر از عوامل برگزاری این دوره، طرح حامیم را متفاوت و بستری برای توانمندسازی دانشجویان در زمینه‌های مختلف دانست و اظهار کرد:  حرکت در این مسیر نوعی جهاد است و  این طرح منشأ تربیت دانشجویان نخبه در آینده خواهد بود.
 
در ادامه حجت الاسلام دکتر محمد نژاد؛ مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با اشاره به  سیره زندگی اهل بیت علیهم السلام در رابطه با مردم عنوان کرد: بر اساس آموزه های اسلامی مردم حق ارتباط مستقیم با حاکمان جامعه را دارند و در عین حال حلقه‌های میانی کمک کننده و تسهیل کننده این ارتباط هستند.
 
وی همچنین با ذکر ویژگی‌های امامان معصوم، بیان داشت: امامان افرادی شایسته برای حاکمیت هستند که لزوماً موفق به کسب جایگاه خود نشده‌اند و همین الگویی برای حلقه‌های میانی است که همواره به دنبال کسب شایستگی باشند نه کسب جایگاه و مقام.
 
مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه نمونه‌های متعددی از سیره زندگی اهل بیت علیه السلام را به عنوان الگو برای دانشجویان بیان کرد و در پایان گذراندن این دوره برای دانشجویان را مفید و کارآمد دانست.
 
سپس دکتر برادران؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری طرح حامیم، عنوان کرد: دانشجوی تک بعدی، دانشجوی موفقی نیست و لذا باید علاوه بر کسب علم و دانش، اطلاعات سیاسی و اجتماعی خود را به روز کند.
 
وی با بیان اینکه دو مفهوم والای ولایت و عاشورا تا ابد قابل استناد و استفاده هستند، افزود: ما وامدار مفاهیم گرانقدری هستیم که باید قدرت بیان و انتقال آنها را داشته باشیم.
پایان مطلب//
 
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 19104
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
هدی شیرازی
خبرنگار:

هدی شیرازی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید