• 1403/02/08 - 12:45
  • - تعداد بازدید: 53
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به مناسبت هفته جهانی نقص ایمنی اولیه مطرح شد

آگاهی جامعه در حوزه علم نقص ایمنی باید افزایش یابد

همایش نقص ایمنی اولیه در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، که در این رویداد به دلیل افزایش شیوع این نوع بیماری‌ها تاکید شد تا به دلیل جوان بودن علم نقص ایمنی، باید اطلاع رسانی و آگاهی جامعه افزایش یابد.

331884.mp3 آگاهی جامعه در حوزه علم نقص ایمنی باید افزایش یابد
به گزارش روابط عمومی مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) دانشگاه علوم پزشکی ایران، همایش علمی نقص ایمنی اولیه، از سوی انجمن آلرژی، آسم و ایمونولوژی بالینی و با همکاری بخش آلرژی و ایمونولوژی بالینی این بیمارستان و با حضور سخنرانان بین المللی برگزار  شد.
 
 
 
نشست نخست این همایش مختص پزشکان فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی بالینی و فوق تخصص خون هماتولوژی و آنکولوژی بود و نشست دوم مربوط به پزشکان عمومی و متخصصین داخلی و کودکان و جلسه سوم مختص بیماران بود.
 
 
این همایش در روز نخست با سخنرانی دکتر مصطفی معین رئیس انجمن آسم و آلرژی کشور شروع شد و  در ادامه سایر سخنرانان به بیان نظرات خود در زمینه نقص ایمنی پرداختند.
 
 
این رویداد علمی که دکتر سیما شکری (فوق تخصص آلرژی، آسم و ایمونولوژی) دبیر علمی و دکتر طلوع مهدوی (دستیار فوق تخصصی آلرژی و ایمونولوژی بالینی) دبیر اجرایی آن بوند با هدف افزایش آگاهی درباره بیماری‌های نقص ایمنی اولیه یا نقایص ارثی ایمنی برگزار شد.
 
 
همچنین در روز دوم همایش، خانواده‌های بیماران نیز حضور داشتند و پزشکان به بحث و تبادل نظر در خصوص بیماری و نحوه درمان آنها پرداختند.
 
 
براساس نتایح این رویداد علمی، این مسئله مطرح شد که شیوع این نوع بیماری‌ها به سرعت در حال افزایش است و به دلیل جوان بودن علم نقص ایمنی، باید اطلاع رسانی و آگاهی در سطح جامعه افزایش یابد تا با تشخیص زودهنگام بیماری، درمان زود و موثرتر انجام شود.
 
 
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 331884
کپی لینک کوتاه:
روابط عمومی مجتمع رسول
خبرنگار:

روابط عمومی مجتمع رسول

تصاویر