• 1402/05/11 - 02:33
  • - تعداد بازدید: 220
  • - تعداد بازدیدکننده: 215
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
وزیر بهداشت در کنگره بین المللی سلامت در اربعین عنوان کرد:

افزایش آمادگی بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمت به زائرین اربعین 1402

وزیر بهداشت از افزایش آمادگی بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمت به زائرین اربعین 1402 در کنار ارائه تسهیلات وام سه میلیونی برای سفر زیارتی دانشجویان خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای مقابله با گرمازدگی در اربعین 1402 بسیار اهمیت دارد.

18420.mp3 افزایش آمادگی بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمت به زائرین اربعین 1402

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر بهرام عین اللهی در افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین در دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: اربعین بزرگترین اجتماع مسلمانان و همچنین از بزرگترین تجمعات در جهان است و معتقدم مسیر این پیاده‌روی همانند مقصد، ثواب خدمت دارد، همانند مراسم منا که مانند زیارت خانه خدا در کعبه ثواب زیارتی دارد.

 

وزیر بهداشت با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهور در زمینه توجه به مبحث خدمات در مراسم اربعین، گفت: در زمینه چرخه مدیریت سلامت در رویداها؛ اقدامات قبل – حین و بعداز مراسم انجام می‌شود.

 

عین اللهی با تاکید بر مقوله مقابله با گرمازدگی در اربعین سال جاری عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید با برگزاری همایش‌های علمی و آموزشی برای آشناسازی افراد با راهکارهای مقابله با گرمازدگی، اطلاع رسانی به عموم جامعه را از طریق رسانه‌ها و همچنین با استفاده از ظرفیت شبکه بهداشت و درمان افزایش دهند.

 

عین‌اللهی با بیان اینکه در دیدار با وزیر بهداشت و مقامات کشور عراق، هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین، انجام‌ شده است، گفت: انتقال زائران ایرانی که نیاز به خدمات درمانی دارند، به کشورمان، پس از اقدامات اولیه در عراق، انجام می‌شود. همچنین همانند سال گذشته، نیروهای متخصص ایرانی از مراکز درمانی عراق برای ارائه خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

 

وزیر بهداشت با اشاره به اعلام آمادگی تعداد قابل توجهی از نیروهای سلامت داوطلب برای خدمت به زائران اربعین، از صدور مجوز طرح موقت برای فارغ التحصیلان تخصصی پیش از شروع دوره «طرح ضریب کا» خبر داد و گفت: تسهیلات مناسبی برای اعزام 15 تا 20 هزار دانشجو و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی به مراسم راهپیمایی اربعین پیش بینی شده است.

 

عین‌اللهی با اشاره به همکاری‌های بین‌بخشی برای تامین سلامت زائران اربعین، به ارتقای ظرفیت بیمارستان‌های مرزی و افزایش کانکس‌های سرد برای مقابله با گرما زدگی اشاره کرد و افزود: امسال نیز ظرفیت‌های مناسبی از سوی اورژانس کشور برای اربعین شامل 370 آمبولانس در قالب خودروهای آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، موتور آمبولانس و تجهیزات دیگر در نظر گرفته شده است و به جرات می‌توان گفت اورژانس ایران یکی از بهترین اورژانس‌های دنیا است.

 

وی با اشاره به اینکه در اربعین سال جاری به احتمال زیاد به دلیل فروکش کردن اپیدمی کرونا شاهد حضور بیشتر زائرین در اربعین خواهیم بود، گفت: بنابراین پیش بینی برای مقابله با بیماری‌های واگیردار، با فراهم کردن زیرساختارهای بهداشت و درمان برای ازدحام جمعیت در مناطق مرزی، در پنج پایانه مرزی تمرچین، خسروی، مهران، چذابه و ریمدان فراهم شده است.

 

عین اللهی با اشاره به ارائه وام سه میلیون تومانی برای دانشجویان متقاضی سفر اربعین از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز درخواست کرد درخصوص اعزام و درخواست کادر پزشکی داوطلب برای اعزام سخت‌گیری صورت نپذیرد و بیشترین تعامل از بحث ارائه ماموریت به کادر سلامت ارائه شود.

 

وزیر بهداشت با اشاره به هماهنگی های لازم در اجلاس G5 با محوریت سلامت در تجمعات انبوه برای اربعین عنوان کرد: امسال در موکب‌ها باید کسانی به کار گرفته شوند که به تایید هلال احمر رسیده باشند.

 

عین اللهی در ادامه به تشریح آمادگی‌های لازم برای افزایش ظرفیت مدیریت بیمارستانی و آزمایشگاهی، تامین کافی دارو و سرم، برنامه‌های آموزشی استودیو سلامت اورژانس کشور، آموزش موکب‌ها، تامین خون کافی، بحث واکسیناسیون و نظارت بر آب اشامیدنی، پرداخت و گفت: زائرین حتما در مراسم اربعین از غذای تازه استفاده کنند و به دلیل دمای بالای هوا از غذای دیگر استفاده نشود.

 

وزیر بهداشت با اشاره به آمادگی تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق مرزی از تاریخ 27 امرداد تا 18 شهریور که در آمادگی صددرصد خواهند بود، افزود: پیشنهاد می‌شود به جای چادر از اتوبوس‌ها به دلیل دمای بالای هوا استفاده شود زیرا چادر باعث تشدید گرمازدگی می‌شود و در این راستا حمایت‌های وزیر کشور برای تامین این اتوبوس‌ها بسیار نیاز است.

 

عین اللهی در پایان با درخواست از دست اندرکاران اجرایی این کنگره برای ثبت تجارب خدمات بهداشت و درمان در مراسم اربعین از رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز درخواست کرد تا یک ماه پس از پایان مراسم اربعین؛ سمینار آموخته‌های اربعین 1402 نیز برگزار شود.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 18420
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید