• 1402/07/04 - 00:16
  • - تعداد بازدید: 264
  • - تعداد بازدیدکننده: 250
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
از جراحی در بیمارستان‌ صحرایی تا شهادت دانشجویان پزشکی در اورژانس‌های پشت خط

اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران در "بهداری رزم" دفاع مقدس تشریح شد

عضو پیشین شورای جنگ دانشگاه علوم پزشکی ایران به تشریح اقدامات این دانشگاه در "بهداری رزم" دفاع مقدس از جراحی در بیمارستان‌های صحرایی تا شهادت دانشجویان پزشکی در اورژانس‌های پشت خط پرداخت.

20510.mp3 اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران در "بهداری رزم" دفاع مقدس تشریح شد

دکتر احمد وثوق متخصص رادیولوژی در گفت‌و‌‌گو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان این مطلب عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمان جنگ با همکاری جهاد علوم پزشکی ایران توانست در سازماندهی و اعزام دانشجویان به جبهه‌های جنگ موفق عمل کند و تعداد قابل توجه ای از این پزشکان و دانشجویان به کمک رزمندگان اسلام رفتند و در اورژانس‌های پشت خط در خدمت رزمندگان بودند.

 

مسئول پشتیبانی جبهه و جنگ جهاد دانشگاهی ایران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: همچنین پزشکان متخصص نیز در بیمارستان‌های صحرایی خدمت می‌کردند و چند نفر از دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری و توانبخشی نیز به درجه شهادت نائل آمدند.

 

وثوق درخصوص میزان تعداد جراحی‌ها در بهداری رزم، گفت: تیم‌های اضصراری از دانشگاه‌های مختلف بسیج و اعزام می‌شدند و همه باهمدیگر در این موضوع همیاری می‌کردند، بنابراین به طور شاخص، مسئولیت بیمارستان‌ها به دانشگاه‌ها واگذار نمی‌شد بلکه همه این نیروهای پزشکی در مناطق عملیاتی حضور پیدا کرده و این نیروها از دانشگاه‌های مختلف در اورژانس‌های پشت خط و بیمارستانهای صحرایی کمک می‌کردند.

 

معاون خدمات تخصصی و درمان پژوهشگاه رویان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز به سهم خود در قالب تیم‌های اضطراری و دانشجویان پزشکی اقدامات موثری ایفاء کرد.

 

وثوق درمورد به‌کارگیری تجربیات بهداری رزم عنوان کرد: باید از تجربیات این دوران به طور کامل استفاده شود و در حال حاضر با تلاش دکتر جلیل عرب خردمند یک موسسه تحقیقاتی شکل گرفته است که سعی بر آن است تا این تجربیات به طور واقع بازنویسی و مستند شود تا در برابر تهدیدهای آینده و جنگ‌های نوین و بیولوژیک مورد استفاده قرار گیرد.

پایان مطلب//

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 20510
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید