• 1401/06/08 - 15:07
  • - تعداد بازدید: 137
  • - تعداد بازدیدکننده: 127
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت:

الگوی تمرکز بر آسیب روانی باید به سرمایه روانی تبدیل شود

سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت با پرداختن به مولفه های سرمایه روان و ضرورت آموزش تاب آوری، امید، شادکامی و حل مساله، گفت: پارادایم تمرکز بر آسیب روانی باید به سرمایه روانی تبدیل شود.

4756.mp3 الگوی تمرکز بر آسیب روانی باید به سرمایه روانی تبدیل شود
سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت با پرداختن به مولفه های سرمایه روان و ضرورت آموزش تاب آوری، امید، شادکامی و حل مساله، گفت: الگوی پارادایم تمرکز بر آسیب روانی باید به سرمایه روانی تبدیل شود.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر سیامک طهماسبی در افتتاحیه دومین پودمان آموزش تخصصی ویژه مسئولان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور عنوان کرد: مباحث روان از زمان تولد تا سالمندی اهمیت دارد و در کنار غربالگری آسیب های روان، اختلالات و درمان آنها باید به افزایش سرمایه روان تاکید کرد.
 
سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مولفه های افزایش سرمایه روان، توجه بیشتر و بهتر به روانشناس مثبت نگر بوده که قابل آموزش است.
 
طهماسبی افزود: مشاوره بهداشت روان، آنچنان مهم و ضروری است که باید تمام مسئولین برای تصمیماتی که به خصوص در زمینه های آموزشی، دانشجویی و درمانی مصوب می کنند پیوست های بهداشت روان را لحاظ کنند.
 
وی با اشاره به نتایج برگزاری دومین پودمان آموزش تخصصی ویژه مسئولان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: برگزاری این پودمان؛ 8 درصد، دانش شرکت کنندگان را ارتقاء داد.
 
سرپرست اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آیین نامه های حوزه های مشاوره و بهداشت روان باید اصلاح شود، زیرا برخی از آیین نامه ها برای 20 سال گذشته است و اصلاح آنها ضرورت دارد.
پایان مطلب//
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 4756
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
A. Ramezanpour
خبرنگار:

A. Ramezanpour

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید