• 1403/02/02 - 12:04
  • - تعداد بازدید: 30
  • - تعداد بازدیدکننده: 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس اداره سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد

برنامه‌های متنوع هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران/برپایی غرفه غربالگری سلامت

اداره سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران به مناسبت هفته ملی سلامت برنامه‌های این اداره را تشریح کرد.

331420.mp3 برنامه‌های متنوع هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی ایران/برپایی غرفه غربالگری سلامت
دکتر محمد کاظم صاحبی رئیس اداره سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با «مفدا ایران»، به مناسبت هفته ملی سلامت با اشاره به اینکه شعار این هفته «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» عنوان کرد: با توجه به مشارکت مردم در ارتقای سطح سلامت جامعه، اداره سلامت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برنامه‌های متنوع را در قالب این شعار، تدارک دیده است.
 
 
وی با تاکید بر نقش اجتماعی مردم در ارتقای سلامت، افزود: سلامت، ثروتی ارزشمند و بستر توسعه پایدار جوامع است. دستیابی به این امر مهم، بدون مشارکت و همکاری آحاد جامعه، امری طاقت فرسا خواهد بود، در این میان، دانشجویان به عنوان قشری فرهیخته و آینده‌ساز کشور، نقشی محوری در ارتقای سطح سلامت خود و جامعه ایفا می‌کنند.
 
 
رئیس اداره سلامت با بیان اینکه این مشارکت ها می‌تواند در دو زمینه اساسی صورت پذیرد، ادامه داد: نخستین قدم در مسیر ارتقای سلامت، ارتقای سطح آگاهی و دانش نسبت به مسائل سلامت است، در این راستا، اداره سلامت دانشجویی، برنامه‌های آموزشی متنوع را در قالب کارگاه‌ها، سمینارها، وبینارها و انتشارات محتوای آموزشی، برای دانشجویان و همکاران و.. برگزار می‌کند که هدف از این برنامه‌ها، نهادینه‌سازی فرهنگ خودمراقبتی و مشارکت دانشجویان به سبک زندگی سالم است.
 
 
وی دومین زمینه مشارکت مردم در حوزه سلامت را حضور فعال دانشجویان به عنوان داوطلب در برنامه‌های مختلف، اعم از غربالگری سلامت، ارائه خدمات مشاوره، و فعالیت‌های آموزشی، مشارکت و ارتقای سطح سلامت برشمرد و یادآور شد: به مناسبت هفته ملی سلامت، هر ساله غرفه‌ای در کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه برپا می‌شود و در آن خدمات مختلف آموزشی، مشاوره و غربالگری سلامت به دانشجویان و پرسنل و... ارائه می‌شود.
 
 
صاحبی برگزاری مرتب کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف سلامت، از جمله سلامت روان، تغذیه، بیماری‌های واگیر و ... از سوی اساتید مجرب و متخصصین حوزه سلامت برای دانشجویان و کارکنان را از دیگر برنامه‌های اداره سلامت عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر به منظور حفظ سلامت دانشجویان، به طور مرتب از خوابگاه‌ها و سلف سرویس دانشگاه بازدید به عمل می‌آید که در هفته سلامت این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.
 
 
وی ارائه خدمات مراقبت‌های پیش از ازدواج و برگزاری کارگاه آموزشی هلال احمر را از دیگر برنامه های این مرکز در هفته سلامت معرفی و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اعتبارات و منابع علیرغم همکاری و حمایت معاونت فرهنگی و دانشجویی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی این اداره است، تأمین اعتبارکافی موجب توسعه و ارتقاء خدمات به صورت جامع و کامل در حوزه های عمومی و تخصصی به تمامی دانشجویان فراهم شود.
 
  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 331420
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
ادمین سایت
خبرنگار:

ادمین سایت