• 1403/02/05 - 08:06
  • - تعداد بازدید: 78
  • - تعداد بازدیدکننده: 68
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر پازوکی مطرح کرد:

تهیه برنامه‌ 5 ساله‌ آموزش بالینی جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به ضرورت تهیه برنامه‌ 5 ساله‌ آموزش بالینی جدید این دانشگاه بر انجام تغییرات در آئین نامه گروه‌های آموزشی تاکید کرد.

331640.mp3 تهیه برنامه‌ 5 ساله‌ آموزش بالینی جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه در نشست مدیران گروه دانشکده پزشکی عنوان کرد: با توجه به اینکه دو بیمارستان باب الحوائج و موقوفه دکتر کریم افشین قرار است به مجموعه مراکز آموزشی و درمانی این دانشگاه اضافه شود باید برنامه‌ 5 ساله‌ای برای دانشگاه تهیه شود که در بخش‌های بالینی کدام تخصص و فوق تخصص‌ها باید آموزش داده شود و با توسعه نیروی انسانی و فضای آموزشی در این مدت این برنامه ریزی کامل شود.

 

وی همچنین بر ضرورت تغییرات آئین نامه گروه‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: باید شورای اجرایی با توجه به اتخاذ تصمیمات آموزشی که در آن گرفته می‌شود به شورای سیاست‌گذاری تغییر نام داده شود و از کسانی در این شورا استفاده شود که تجربیات ارزنده‌ای دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه شورای آموزشی و پژوهشی و کمیته اخلاق حرفه ای فعال را از ضروریات هر گروه آموزشی دانست و بر حضور افراد جوان و علاقه‌مند و با انگیزه در این شوراها تاکید کرد.

 

پازوکی افزود: تلاش دانشگاه بر این است تا با جذب هیئت علمی با تجربه در زمینه هوش مصنوعی، اخلاق حرفه ای و آموزش پزشکی در هر گروه بتوان استفاده کرد تا آموزش براساس استانداردها انجام شود.

 

در ادامه این نشست دکتر سید مرتضی باقری رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز طرح‌های مشترک بالین و علوم پایه را همچنان ضعیف دانست و خواستار برگزاری جلسات پژوهشی بر اساس اهداف دانشگاه یعنی خروج محصول از سوی طرح‌های مشترک شد. 

 

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین حضور مشاور در تمام گروه‌ها برای جلوگیری از بروز آسیب های روانی دانشجویان را ضروری دانست.

 

در ادامه دکتر سمیده خوئی معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه نیز از راه اندازی مجله هوش مصنوعی در پزشکی خبر داد و گفت: تمام مقالات در گروه‌های آموزشی که در زمینه هوش مصنوعی بوده پس از انجام داوری در این مجله به چاپ خواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: باید از هوش مصنوعی در طراحی عناوین پژوهشی استفاده شود، به‌همین جهت  گروه‌هایی با ترکیب پایه و بالینی در کارگروه‌های 5 -6 نفره ایجاد می‌شود تا آموزش لازم در این خصوص ارائه و به کار گرفته شود.

  • گروه خبری : آخرین اخبار
  • کد خبر : 331640
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مرجان خرم
خبرنگار:

مرجان خرم

تصاویر